Wdrożenie zarządzania o podejści SIAM oraz MSI

Wdrożenie zarządzania o podejściu SIAM oraz MSI

Pierwotny model, oparty o jeden, zintegrowany system klasy ERP, obsługiwany przez jednego dostawcę, bardzo szybko ewoluuje w kierunku budowania środowiska IT z wieloma dostawcami i wieloma rozwiązaniami IT jednocześnie wykorzystywanymi przez organizacje.

Pojawienie się rozwiązań chmurowych, zwiększająca się popularność usług eCommerce oraz szukanie rozwiązań najlepszych w swojej klasie powoduje nie tylko większą złożoność architektury IT, ale również większą złożoność pejzażu dostawców IT obsługujących organizację. Wprowadzenie wielu dostawców usług IT w miejsce jednego integratora to czasami nieuchronna konieczność, często szansa, ale też zagrożenia dla organizacji.

Przeciwstawne pejzaże dostawców IT wyglądają zazwyczaj tak:

  • Duży integrator – jeden duży dostawca zapewniający wszystkie kompetencje i wymagane SLA – Problem: Koszty i „ociężałość”;
  • Wielu dostawców – wielu mniejszych dostawców usług o wysokich kompetencjach dziedzinowych – Problem: Rozproszenie odpowiedzialności.

Z tego powodu, właściwe zarządzanie wieloma dostawcami to klucz do sukcesu dla menedżerów IT.

Szanse i zagrożenia wynikające z wykorzystania wielu dostawców usług

Pejzaż usług IT z wieloma dostawcami ma istotne atuty, ale generuje też poważne zagrożenia.

Szanse Zagrożenia
  • Łatwo rozbudować zasoby o nowych wykonawców
  • Szybsze uwzględnianie zmieniających się potrzeb
  • Łatwiejsza wymiana zasobu
  • Rozwiązanie odporne na sytuacje utraty określonej kompetencji przez integratora
  • Większa konkurencja obniża koszty
  • Więcej usług i kompetencji dostępnych dla organizacji
  • Skraca time to market
  • Pozwala organizacji IT na lepszą pozycje negocjacyjną w stosunku do dostawcy
  • Pozwala na wykorzystanie zasobów najlepszych w swojej klasie np.: niszowych, ale bardzo efektywnych technologii
  • Usługi w części obszarów są wymagane przez ograniczony czas
  • Każdy dostawca ma inne zasady serwisu (SLA) od definicji po organizację procesu obsługi zgłoszeń
  • W rozwiązaniach zintegrowanych i złożonych systemach występuje wiele zależności pomiędzy obszarami/systemami, które utrudniają wskazanie odpowiedzialnego
  • Rozwiązanie jednego problemu wymaga koordynacji wielu dostawców
  • Użytkownik ciągle potrzebuje jednego punktu zgłaszania problemu
  • Oddzielne zespoły czy to klienta czy to dostawców mogą działać niezależnie od siebie w sposób nieskoordynowany
  • Każdy dostawca wypełnia swoje zobowiązania umowne, ale nikt nie zapewnia, że cały proces end to end zadziała zgodnie z oczekiwaniami
  • Fragmentacja utrudnia nadzór i zarządzanie
  • Poszczególni dostawcy mogą koncentrować się na obwinianiu innych zamiast szukaniu rozwiązania

Kluczowe działania umożlwiające efektywne wykorzystanie wielu dostawców usług

Chcąc efektywnie wykorzystać szanse, jakie daje zastosowanie modelu z wieloma dostawcami usług, a jednocześnie eliminować zagrożenia, musimy skupić się na kluczowych kwestiach:

  • Odpowiedzialność – jak ustalić i uzgodnić wzajemnie zakresy odpowiedzialności dostawców, szczególnie na styku usług, a następnie przełożyć je na wymagania i zapisy w kontraktach?
  • Koordynacja – jak zapewnić współpracę i zdrowe relacje pomiędzy dostawcami, ustalić efektywne kanały komunikacji i metody koordynacji działań, nagradzać za współpracę oraz efektywne przekazywanie informacji?
  • Standardy – jak zdefiniować standardy, w tym warunki SLA, uwzględniając ograniczenia poszczególnych dostawców, konieczność koordynacji prac i zapewnienie współpracy?
  • Nadzór – jak mierzyć efektywności usługi end to end, jak zbudować odpowiednie KPI i pozyskiwać dane do nich?

Dla klientów chcących efektywnie wdrożyć model zarządzania wieloma dostawcami oraz zapewnić rozwiązanie adresujące wszystkie zagadnienia, proponujemy pakiet usług i narzędzi, które pozwolą na prawidłowe przygotowanie do koordynacji prac wielu dostawców oraz efektywne zarządzanie usługami w takim środowisku. Nasi konsultanci zapewnią:

  • Kompleksowe zidentyfikowanie usług, powiązań usług pomiędzy poszczególnymi dostawcami i ich opisanie;
  • Właściwe opisanie zakresu odpowiedzialności poszczególnych dostawców oraz jasno wyspecyfikowany zakres i sposób współpracy z innymi dostawcami;
  • Ustalenie realnego SLA dla poszczególnych usług IT, dostosowanego do ograniczeń dostawców. Określenie zmian wymaganych w SLA poszczególnych dostawców wynikających z potrzeb współpracy;
  • Zbudowanie KPI do oceny współpracy, zasad ich pomiaru oraz wskazanie narzędzi do ich raportowania;
  • Opisane procesów i procedur dla użytkowników, administratorów i dostawców. Wskazanie zasad rejestracji, obsługi i nadzoru poszczególnych typów zadań;
  • Opisanie i ocenę ryzyka, a dla każdego zidentyfikowanego ryzyka opisanie planu ograniczenia wpływu i prawdopodobieństwa jego wystąpienia;
  • Wdrożenie zarządzania wieloma dostawcami, wdrożenie funkcji integratora usług;
  • Wybór i wdrożenie narzędzi do zarządzania usługami IT w środowisku wielu dostawców np. JIRA czy IFS FSM;
  • Realizacji funkcji integratora usług.

Przebieg projektu zgodnie z metodyką ICA

Dzięki naszej sprawdzonej metodyce wdrożenie zarządzania wieloma dostawcami w oparciu o podejście SIAM czy MIS przebiega w jasno ustalonych krokach z wyraźnie wskazanymi produktami.

Poza wdrożeniem kompleksowego zarządzania usługami IT w środowisku wielu dostawców, nasza firma może przejąć rolę koordynatora usług, co odciąży organizację IT i pozwoli skupić się jej na zadaniach strategicznych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

AERO Vodochody AEROSPACE wybiera IFS Cloud

Nowoczesne rozwiązanie ERP pomoże czeskiemu producentowi przyspieszyć procesy produkcji samolotów i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. IFS, wiodący dostawca oprogramowania chmurowego i przemysłowej sztucznej inteligencji, ogłosił, że AERO Vodochody AEROSPACE (Aero) – największy producent samolotów w Czechach i jeden z najstarszych producentów lotniczych na świecie – wdroży rozwiązanie IFS Cloud, aby zoptymalizować procesy, zwiększyć efektywność i umocnić swoją pozycję w wymagającej branży lotniczej. Dzięki połączeniu IFS Cloud z systemem zarządzania cyklem życia produktu (PLM) Siemens Teamcenter, firma planuje przejście na produkcję bezpapierową, wykorzystując technologie cyfrowych bliźniaków i zaawansowane narzędzia wizualizacyjne. Rozwiązania te umożliwią pracownikom produkcyjnym dostęp do cyfrowych instrukcji pracy oraz usprawnią procesy zatwierdzania w kluczowych obszarach działalności. Wdrożenie IFS Cloud i Teamcenter pozwoli również na standaryzację procesów zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi, co przełoży się na optymalizację produkcji, redukcję błędów i utrzymanie spójnej jakości we wszystkich operacjach. Realizujemy jedną z największych inwestycji IT w historii Aero. Wprowadzamy najlepsze rozwiązania na świecie w zakresie oprogramowania korporacyjnego oraz system do zarządzania cyklem życia produktu. To kluczowy krok w kierunku cyfryzacji, przyszłego wzrostu i wzmocnienia naszej konkurencyjności. Wdrożenie tych systemów przyniesie znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach – od rozwoju produktu, przez planowanie i produkcję, aż po łańcuch dostaw. Wdrażamy technologie umożliwiające zarządzanie w duchu Przemysłu 4.0. Viktor Sotona Przewodniczący Zarządu i Prezes, Aero Nowe rozwiązanie zintegrowane z ERP i PLM stworzy elastyczny cyfrowy fundament dla działalności Aero, obejmując rozwój, projektowanie i produkcję samolotów, wytwarzanie komponentów dla innych producentów oraz obsługę, naprawy i remonty maszyn. Jesteśmy podekscytowani możliwością wspierania Aero w tej transformacji. Firma ma ugruntowaną pozycję w wymagającym sektorze, a my jesteśmy dumni, że możemy pomóc w jej dalszym rozwoju, upraszczając i modernizując starsze systemy za pomocą najnowocześniejszych rozwiązań ERP i PLM od IFS i Siemens  Marek Głazowski Dyrektor Zarządzający, IFS Nasze zaawansowane rozwiązania PLM w połączeniu z możliwościami ERP IFS Cloud przyspieszą cykle innowacji i usprawnią procesy produkcyjne, pomagając Aero utrzymać przewagę konkurencyjną na globalnym rynku lotniczym. Pavel Rozsypal Account Orchestrator, Siemens Za wdrożenie odpowiada czeski oddział platynowego partnera IFS, firma InfoConsulting. Projekt obejmie niemal 900 użytkowników systemu IFS Cloud oraz ponad 920 pracowników obsługujących systemy na halach produkcyjnych. Współpraca z InfoConsulting gwarantuje nam najwyższą jakość wdrożenia oraz wsparcie ekspertów mówiących po czesku, co zapewni płynne przejście na nowy system.  Martin Soukup CIO , Aero Rozwiązanie Siemens Teamcenter będzie obsługiwane przez ponad 725 użytkowników w działach badań i rozwoju, produkcji oraz wytwarzania. Zintegrowana platforma usprawni procesy inżynierskie, produkcyjne i logistyczne Aero, zapewniając najwyższe standardy precyzji i koordynacji wymagane w przemyśle lotniczym.   Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w tym projekcie. Jako platynowy partner IFS wniesiemy nasze doświadczenie, które znacząco poprawi efektywność operacyjną Aero i przygotuje firmę na przyszłe wyzwania. Jozef Kováčik Dyrektor Zarządzający, InfoConsulting Czech AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) specjalizuje się w rozwoju, produkcji, obsłudze technicznej i modernizacji samolotów cywilnych oraz wojskowych. Jest największym producentem samolotów w Czechach i jednym z najstarszych producentów lotniczych na świecie. W zakresie własnych konstrukcji Aero jest stałym partnerem wielu wojskowych sił powietrznych i ma silną pozycję na rynku samolotów szkoleniowych oraz lekkich samolotów bojowych. W ciągu swojej ponad 100-letniej działalności firma wyprodukowała 11 000 samolotów, z których setki L-39 Albatros są nadal w eksploatacji. Dzięki nowemu modelowi L-39 Skyfox Aero umocniło swoją pozycję lidera na globalnym rynku odrzutowych samolotów szkoleniowych. L-39 Skyfox to nowoczesny poddźwiękowy odrzutowiec zaprojektowany zarówno do podstawowego, jak i zaawansowanego szkolenia oraz lekkich misji bojowych. Jego elastyczność i możliwość integracji różnorodnych czujników oraz ładunków sprawiają, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych i ekonomicznych platform na rynku. Aero oferuje szeroki zakres usług – od obsługi technicznej i napraw po kompleksowe wsparcie logistyczne, zapewniając maksymalną wartość dla swoich klientów. Firma dostarcza również wsparcie inżynieryjne i techniczne, pakiety modernizacji oraz remonty dla starszych modeli. Aero współpracuje z wiodącymi producentami lotniczymi, takimi jak Airbus i Embraer, realizując projekty w zakresie struktur lotniczych. Ekspertyza Aero obejmuje projektowanie, rozwój, produkcję, prototypowanie, produkcję przemysłową, testowanie i certyfikację komponentów lotniczych, co pozwala skutecznie odpowiadać na złożone wymagania klientów. Więcej informacji: https://www.aero.cz/en/
AERO-Vodochody-AEROSPACE-wybiera-IFS-Cloud
InfoConsulting_Logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

InfoConsulting

Ekspert Transformacji Cyfrowej


IFS
Mazowieckie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm konsultingowych przynoszących wartość naszym klientom. Działamy w 10 biurach, zatrudniając ponad 200 wysokiej klasy ekspertów w Europie i Australii....
rozwiń