Artykuły

Filtry i sortowanie
Artykułów w bazie: 1

Jak wygląda obecnie rynek sprzedaży w kanałach B2B?

Sprzedaż online stała się niezbędnym elementem działalności każdej firmy zajmującej się handlem, zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Mianem e-commerce B2B określamy transakcje realizowane między przedsiębiorstwami poprzez internetowe platformy handlowe (platformy sprzedażowe, sklepy internetowe B2B) oraz platformy marketplace (np. Allegro czy Amazon). Towary sprzedają zarówno producenci, jak i dystrybutorzy a ich klientami są wszystkie podmioty B2B, które chcą zawrzeć transakcje zakupu.   O rosnącym znaczeniu e-handlu świadczy wynik raportu „B2B e-commerce NOW” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, gdzie aż 41% firm korzystających z rozwiązań B2B oceniło wejście w obszar e-commerce jako sukces, a co czwarta czerpie z tego źródła ponad 80% swoich przychodów.Branża handlu elektronicznego w Polsce jest jedną z najbardziej dynamicznych w Europie i obejmuje zarówno przedsiębiorstwa korzystające z e-commerce jako kanału sprzedaży ich dóbr lub usług, jak i przedsiębiorstwa dostarczające usługi i rozwiązania dla e-commerce. Platforma B2B Platforma B2B zintegrowana z systemem ERP ma na celu zautomatyzowanie procesów zakupowych i zaprezentowanie oferty online. Pozwala na zarządzanie zamówieniami, analizę danych sprzedażowych, prowadzenie działań marketingowych w formie promocji oraz budowanie relacji z klientami dzięki programom lojalnościowym. Stanowi cenne źródło informacji dotyczące trendów rynkowych, specyfikacji czy ocen produktów i dostawców. Analitycy Gartner przewidują, że do 2025 roku ponad 80% interakcji B2B zachodzić będzie poprzez kanały cyfrowe. Platformy B2B służą do dokonywania transakcji sprzedaży-zakupu artykułów zarówno pozwalających na codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw (np. wyposażenie biura), towarów do redystrybucji, jak i tych niezbędnych do procesu produkcyjnego (np. podzespoły, elementy wyposażenia maszyn itp.). Polski rynek e-commerce B2B Polski rynek B2B w ponad 90% tworzą firmy krajowe nastawione na sprzedaż lokalną. Jak pokazuje raport „E-commerce B2B – biznes w sieci” w pierwszej połowie 2021: 86% firm zadeklarowało posiadanie własnej platformy sprzedażowej lub sklepu internetowego,31% sprzedawało poprzez platformy marketplace,21% firm korzystało z systemów (EDI) pozwalających na wymianę informacji biznesowych. Polskie firmy coraz chętniej korzystają z możliwości jakie daje e-commerce i to zarówno w segmencie B2C jak i B2B. Potwierdza to badanie McKinsey, gdzie rynek e-commerce został oceniany jako najbardziej efektywny kanał sprzedaży przez 32% badanych (wzrost z 22% na początku 2021), natomiast wskaźnik sprzedaży bezpośredniej spadł o 4% względem lutego 2021r. i wyniósł 23%. Motywatory rozwoju rynku B2B Zgodnie z wnioskami badań przeprowadzonych przez autorów Polityki Insight zamieszczonymi w raporcie „Nowa normalność na rynku e-commerce w Polsce” obecnie rynek e-commerce w Polsce przeżywa trwały wzrost, na który wpływają: digitalizacja procesów handlowych – wdrożenie zaawansowanych technologii i platformy e-commerce B2B, automatyzacja procesów i integracja z systemami zarządzania łańcuchem dostaw – większa przejrzystość, efektywność oraz celniejsze decyzje biznesowe, różnorodność produktów i możliwość porównywania cen – wygoda, prostota i spersonalizowana obsługa, przenoszenie przyzwyczajeń z rynku B2C na relacje firmowe – klienci firmowi chcą kupować tak samo jak prywatnie, wzrost zaufania do zakupów online – coraz więcej Polaków traktuje e-zakupy jako główną metodę zakupów, personalizacja oferty dla konkretnego klienta biznesowego – zaawansowana analiza jego wcześniejszych zakupów, łączenie doświadczenia zakupowego online i offline – tworzenie spójnego środowiska zakupowego dla klientów, regulacje i inicjatywy polityczne – rządowe programy wspierające cyfryzację w innowacje i dostęp do nowych technologii, precyzyjna analiza danych sprzedażowych – efektywniejsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Platforma B2B to nowoczesne rozwiązanie e-commerce, dzięki któremu dystrybutorzy mogą szybko i wygodnie składać zamówienia hurtowe przez 24h na dobę. Pełna integracja z systemem ERP sprawia, że proces rejestracji zamówień w programie jest w pełni zautomatyzowany. Platforma B2B podnosi komfort współpracy firmy z siecią handlową i zmniejsza koszty jej obsługi.Humansoft B2B to idealne rozwiązanie do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży produktów online. Nasza platforma jest nowoczesna, łatwa w obsłudze i oferuje liczne integracje. Jeśli poszukujesz rozwiązania zintegrowanego z systemem do obsługi firmy (HermesSQL lub Corax), zapraszamy Cię na bezpłatną prezentację. Umów się z nami, aby poznać wszystkie zalety naszego rozwiązania!
Jak-wyglada-obecnie-rynek-sprzedazy-w-kanalach-B2B
Wyświetlono 1 z 1 artykułu
To wszystko