enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych -new

Enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych

Podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych dla nowoczesnych biur rachunkowych enova365 pokaże swoją międzynarodową stronę. Ale też podkreśli swoje najmocniejsze strony. Nowoczesne biura rachunkowe najczęściej wyberają oprogramowanie enova365.

Już po raz trzeci na terenie Targów Kielce spotkają się najwięksi przedstawiciele sektora nowoczesnych biur rachunkowych. Tegoroczna odsłona Międzynarodowego Kongresu tej branży odbędzie się 26 i 27 października (środa-czwartek).

Nowoczesne biura rachunkowe najczęściej wybierają enova365, dlatego firma znalazła się w  gronie Złotych Sponsorów. Eksperci enova365 będą do dyspozycji gości targów nie tylko na firmowym stoisku. W pierwszym dniu Kongresu enova365 weźmie udział w debatach, prezentacjach, case study oraz warsztaty dla właścicieli biur rachunkowych.

Nowoczesne biura rachunkowe w obliczu globalnych wyzwań

Październikowe spotkanie branży księgowo-rachunkowej w tym roku pod hasłem „Globalnie czy lokalnie”. Odpowiedzi poszukamy między innymi podczas panelu case study, w którym przedstawiciele enova365 opowiedzą między innymi o międzynarodowym wymiarze oprogramowania.

Soneta zawsze dba o potrzeby swoich klientów. W związku z sytuacją na Ukrainie w ciągu dwóch miesięcy przygotowaliśmy pełne tłumaczenie naszego oprogramowania z języka polskiego na ukraiński. – mówi Joanna Walentek, kierownik projektu Kadry i Płace w Sonecie, producenta enova365.

Od maja bieżącego roku enova365 dla nowoczesnych biur rachunkowych jest systemem trójjęzycznym, dostępnym w wersjach polskiej, angielskiej i ukraińskiej. To otwiera przedstawicielom tej branży możliwość zatrudniania kolejnych grup pracowniczych – tym razem obcojęzycznych. Poszerza zarazem możliwości działań operacyjnych na polu międzynarodowym.

Odpowiadając na lokalne potrzeby nowoczesnych biur rachunkowych

Istotne dla biur zmiany zachodzą również w kontekstach ściśle lokalnych. W 2023 roku obligatoryjne stanie się korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur. Centralna baza ustrukturyzowanych dokumentów funkcjonuje jednak już teraz, a z jej rozwiązaniami mogą zapoznać się wszystkie zainteresowane osoby.

Czas, w którym możemy przetestować nowy system, jest szczególnie ważny. enova365 wychodzi temu naprzeciw i od początku 2022 roku jest gotowa na KSeF. Obsłudze tego rozwiązania będzie poświęcony jeden z warsztatów, prowadzonych przez Agnieszkę Opalińską, eksperta projektu Księgowość.

Zmiana oczekiwań klientów

enova365 zauważa także przeformatowanie oczekiwanej roli biura rachunkowego w obsłudze klientów. Zmieniający się rynek nakłada na biura rachunkowe nowe obowiązki.

Biura Rachunkowe coraz częściej poszerzają spektrum swojej pracy. Obsługa klienta przestaje być tematem czysto technicznym i nie ogranicza się już do samego księgowania – obejmuje stałe wsparcie w działaniu. Podczas Kongresu przedstawimy sposoby, jakimi enova365 wspiera budowanie relacji z klientem, opartych na stałej komunikacji. – zapowiada Agnieszka Opalińska.

Pokażemy również, jak system upraszcza procesy zachodzące w biurze rachunkowym. Wszystko dzięki automatyzacji powtarzalnych czynności i wykorzystaniu elektronicznych źródeł danych, między innymi integracji z Krajowym Systemem e-Faktur. – pointuje.

Zagadnieniom automatyzacji procesów poświęcony będzie drugi z warsztatów enova365. Obydwa warsztaty w całość łączy przyświecające im hasło „enova365 w biurze rachunkowym w dobie wyzwań technologicznych i zmian prawnych„.

Poszukując ważnych odpowiedzi

Automatyzacja oraz digitalizacja procesów będą także ważnymi punktami jednej z debat, prowadzonych podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych. Dyskusja pod hasłem „Digitalizacja księgowości zamiast księgowości dokumentów księgowych” zaplanowana została już na pierwszy dzień Kongresu. W dyskusji zabierze głos Jadwiga Wojtas, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w Sonecie.

Digitalizacja to pojęcie odmienione przez wszystkie przypadki w świecie IT. A jak ten proces przebiega w usługach księgowych? Jakie potrzeby w zakresie transformacji cyfrowej odczuwają właściciele, pracownicy biura rachunkowego? Na co liczą klienci w związku ze zmianami, które niesie technologia cyfrowa? Wśród ekspertów będziemy rozmawiać o praktycznym wymiarze zastosowania technologii do podniesienia jakości usług, kontroli kosztów, a także budowania konkurencyjności oferty dla klientów. – zapowiada Wojtas.

O Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych

Kieleckie spotkanie przedstawicieli branży biur rachunkowych organizowane jest już po raz trzeci. Wydarzenie trwale wpisuje się w kalendarz biznesowych spotkań tego sektora. Wraz z edycją 2022 Kongres bije również kolejny rekord liczby wystawców.

W ostatniej edycji udział wzięło 300 przedstawicieli biur rachunkowych, 40 prelegentów, a na uczestników czekało 14 godzin merytorycznych wykładów i warsztatów oraz 16 wystąpień eksperckich i paneli tematycznych. Tegoroczna edycja zapowiada się jeszcze lepiej, bo do udziału w wydarzeniu już zgłosiła się rekordowa liczba wystawców, sponsorów i partnerów. – mówi wiceprezes zarządu Targów Kielce Bożena Staniak.

Głównym celem wydarzenia jest dostarczenie właścicielom polskich biur rachunkowych wiedzy, technologii i informacji niezbędnych do podnoszenia jakości, efektywności i poszerzania zakresu świadczonych usług. Złotym Sponsorem Kongresu niezmiennie pozostaje enova365, która reprezentowana będzie zarówno na szczeblu debat, prelekcji i warsztatów, jak i wystawienniczym. Przez dwa dni Kongresu na gości czeka stoisko enova365, a na nim – eksperci enova365 i ich nowoczesne spojrzenie na działalność biur rachunkowych.

Spotkajmy się w Kielcach już 26 października!

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Neptun Ship Service automatyzuje zarządzanie sprzedażą dzięki enova365

Efektywna obsługa dostaw dla prawie 3 000 statków wymaga kontroli nad magazynem, zamówieniami, ofertowaniem i rozrachunkami. Możliwość takiej kontroli zapewniło firmie Neptun Ship Service wdrożenie enova365, bo zintegrowało wszystkie te procesy w jednym systemie oraz zautomatyzowało pracę. Czym zajmuje się Neptun Ship Service? Neptun Ship Service to jedna z największych firm shipchandlerskich w Polsce z siedzibą i sklepem żeglarskim w Gdyni oraz oddziałami w Gdańsku i Szczecinie. Jako część Kloska Group – holdingu, zrzeszającego firmy z branży przemysłu morskiego – obsługuje rocznie prawie 3 000 statków we wszystkich polskich portach morskich i pobliskich portach niemieckich. Dostarcza do nich szeroki asortymentów produktów potrzebnych na morzu – od żywności i napojów, przez artykuły techniczne, aż po kantynowe, takie jak alkohol czy papierosy. Obecnie, Neptun Ship Service jest jedną z trzech firm w Polsce, posiadających bezcłowy skład celny na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku i Szczecinie. Od 2009 r. prowadzi także kantynę na terenie NATO-JFTC (Joint Force Training Centre) w Bydgoszczy. Firma oferuje szybką obsługę, między innymi dzięki temu, że posiada szeroką sieć dostawców i firm współpracujących, jak również nowoczesną flotę pojazdów, wyposażonych w chłodnie i spełniających najsurowsze normy sanitarne. Zasięg działania firmy Neptun Ship Service Wyzwanie: przejście na nowoczesne zarządzanie sprzedażą, magazynem i zamówieniami Przed wdrożeniem enova365 zarządzanie zamówieniami i ich rozliczanie nie było w żaden sposób zautomatyzowane. Każdy z oddziałów firmy miał oddzielną bazę danych, niedostępną dla innych jednostek, a informacje przechowywane były w arkuszach Excela. Neptun Ship Service korzystał również z programu WinSad Huzar, przeznaczonego do wypełniania m.in. zgłoszeń celnych SAD, CMR, EUR, świadectw pochodzenia, deklaracji skróconych, a także do wystawiania faktur VAT (w tym eksportowych oraz unijnych). Nie był on zintegrowany z pozostałym oprogramowaniem. Firma potrzebowała nowego rozwiązania informatycznego, żeby: zautomatyzować pracochłonne, oparte na manualnych działaniach procesy – na przykład otrzymywanie, ewidencjonowanie i dekretację faktur od dostawców, zbudować jedno wspólne repozytorium dla wszystkich danych finansowo-księgowych i magazynowych, tak by móc księgować na bieżąco dokumenty z wszystkich oddziałów, usprawnić zarządzanie zamówieniami od klientów i dostawców oraz ich rozliczanie, wspierać sprzedaż, m.in. dzięki możliwości szybkiej aktualizacji cen sprzedaży po zmianie cen dostawców, umożliwić łatwe raportowanie. Cele, jakie miało zrealizować wdrożenie nowego rozwiązania informatycznego krótko podsumowuje Eugeniusz Kwiatkowski, prezes zarządu Neptun Ship Service. Block Quote Rozwiązanie: wdrożenie wybranych modułów enova365 i autorskich rozwiązań XLE Po analizie potrzeb i zapoznaniu się z możliwościami, jakie oferuje system ERP enova365 podjęto decyzję o wdrożeniu tego właśnie oprogramowania przez firmę XLE Sp. z o.o. – Autoryzowanego Partnera enova365. Wdrożenie objęło swym zasięgiem 4 jednostki: siedzibę spółki w Gdyni, oddziały w Gdańsku i Szczecinie oraz gdyński sklep żeglarski i magazyny. W Neptun Ship Service wdrożono m.in. następujące moduły enova365: Handel, który umożliwia m.in. automatyzację wystawiania dokumentów sprzedaży, zakupu, ofertowania, ewidencji zamówień i obsługi magazynu oraz kontrolę stanu należności i zobowiązań, Kadry Płace – moduł, wspierający ewidencję danych kadrowych oraz naliczanie wynagrodzeń, zasiłków, podatkowych i składek ZUS, który jest zawsze zgodny z polskimi przepisami i automatyzuje związane z tym procesy, finansowo-księgowe – Księga Handlowa – narzędzie przeznaczone do księgowania w oparciu o plan kont – oraz Księga Inwentarzowa, która pozwala na ewidencję majątku firmy według krajowych (KSR) i międzynarodowych standardów rachunkowości (MSR). Elektroniczne wyciągi bankowe – moduł, który umożliwia import wyciągów bankowych do enova365 oraz automatyczne rozliczanie zobowiązań z należnościami. Automatyzację wspiera także Harmonogram Zadań – narzędzie, które samodzielnie wykonuje w systemie zaplanowane operacje. Natomiast wymianę dokumentów komputer-komputer bez udziału operatora zapewnia narzędzie EDI. Taka automatyczna wymiana plików w formacie XLE jest możliwa także gdy firmy posługują się różnymi systemami informatycznymi. Żeby wdrożone oprogramowanie było dobrze dopasowane do potrzeb Neptun Ship Service, firma wdrożeniowa XLE zaimplementowała także dodatkowe rozwiązania, w tym m.in.: Eksport dokumentów sprzedażowych do programu WinSAD firmy Huzar, w celu wygenerowania dokumentów SAD. Gdy do wyeksportowania jest kilka faktur jednego nabywcy mogą one być połączone w jeden dokument SAD. Importy faktur do systemu – z wykorzystaniem EDI, czyli automatycznie, bez udziału operatora, z opcją naniesienia zmian dotyczących kodów towarów do wielu wybranych dostawców. Alerty i powiadomienia – np. automatyczna wysyłka wezwań do zapłaty. Wydruki dokumentów – zgodnie z potrzebami klienta. Block Quote Jakie obszary i procesy objęło nowe rozwiązanie informatyczne? Jak przebiegają po wdrożeniu? Zarządzanie zamówieniami od klientów Dokument zamówienia od klienta powstaje poprzez skopiowanie oferty, jaka została dla niego przygotowana. Samo wprowadzenie tego dokumentu do systemu rezerwuje towar w magazynie od wskazanej daty. Z poziomu zamówienia jest też opcja weryfikacji, jakie towary są na stanie oraz informacja czy płatnik nie ma zaległości w płatnościach. Zarządzanie zamówieniami dla dostawców Zamówienie dla dostawcy powstaje w relacji do zamówienia klienta lub jest generowane ręcznie, w celu uzupełnienia zapasów. Takie dokumenty powstają w podziale na domyślnych dostawców z danego oddziału. Zarządzanie magazynem Nowe rozwiązanie automatyzuje wystawianie dokumentów magazynowych. Dla przykładu, wystawiając dokument przyjęcia zewnętrznego (PZ) można wpisać procentowy rabat na całość dokumentu. Kopiuje się on na poszczególne pozycje dokumentu i oblicza ceny po rabacie. Księgowanie dokumentów Praca księgowych w Neptun Ship Service przebiega sprawniej m.in. dzięki temu, że mogą zdefiniować dokumenty – np. w zależności od rodzaju zakupów (innych niż zakupy towarów) lub sprzedaży (inne niż sprzedaży towarów) – oraz dokumenty rejestrowane cyklicznie. Te ostatnie są księgowane automatycznie, zgodnie z określonym schematem księgowania. Można je też przyporządkować do wybranego centrum kosztów (np. danego oddziału). Istnieje możliwość automatycznego wygenerowania m.in.: dokumentów, związane z transakcjami unijnymi dla celów VAT, JPK, zestawień księgowych z uwzględnieniem zarejestrowanych pojazdów oraz ilości zużytego paliwa, z wyliczeniem opłaty za korzystanie ze środowiska. Rozwiązanie zostało wyposażone także w funkcję „magazynu walut”, która automatycznie wylicza różnice kursowe i księguje naliczone korekty. Ewidencja majątku firmy Rozwiązanie zapewnia pełną rejestrację zdarzeń, związanych ze środkami trwałymi oraz szybką analizę informacji o danym przedmiocie czy dokumencie. Ewidencja środków pieniężnych została opracowana dla kilkunastu różnych rachunków bankowych w różnych walutach, a także dla obrotu gotówkowego w kasach trzech oddziałów. Raportowanie Rozwiązanie enova365 i XLE wspiera kontroling oraz raportowanie prac. Pozwala na przeglądanie z jednego miejsca wszystkich danych, znajdujących się w poszczególnych modułach systemu enova365. Sprzedaż Automatyczna aktualizacja cen czy nadawanie rabatów to funkcje nowego rozwiązania, które wspierają pracę sprzedawców. Rozliczanie należności Do systemu automatycznie zaczytywane są wyciągi bankowe, a należności są parowane z przelewami. Dane importowane są Ewidencji Środków Pieniężnych w postaci raportu, zawierającego operacje bankowe, oraz wpłaty i wypłaty. Rezultaty wdrożenia: efektywniejsza praca w księgowości, sprzedaży i magazynie Block Quote Integracja rozproszonych danych w jednym systemie; Wyeliminowano ręczną pracę, dzięki temu, że arkusze kalkulacyjne zastąpiono jednym systemem ERP. Znajdują się w nim wszystkie dane, potrzebne do zarządzania zamówieniami, magazynem czy księgowania dokumentów. Automatyzacja procesów; Zautomatyzowano fakturowanie, zarządzanie sprzedażą w firmie i zamówieniami oraz rozliczanie stanów magazynowych. Pozwoliło to na wyeliminowanie błędów i znaczną oszczędność czasu. Redukcja kosztów; Lepsza kontrola nad rozrachunkami przyczyniła się do skuteczniejszego odzyskiwania należności. Lepszy wizerunek firmy w oczach klientów; Lepsza zarządzanie sprzedażą pozwoliło firmie Neptun Ship Service podnieść poziom obsługi klienta, dzięki czemu jest lepiej postrzegana na rynku. Bezpieczeństwo Block Quote
Neptun-Ship-Service-automatyzuje-zarządzanie-sprzedażą-dzięki-enova365
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń