Inwentaryzacja-Środków-Trwałych-za-pomocą-kolektora

Inwentaryzacja Środków Trwałych za pomocą kolektora

Inwentaryzacja środków trwałych zazwyczaj przeprowadzana jest na ostatni dzień każdego roku obrotowego. Obowiązujące obecnie przepisy dopuszczają również inne terminy. Z zastrzeżeniem, że inwentaryzacja powinna być przeprowadzana nie wcześniej niż 3 miesiące przed zakończeniem roku obrotowego i musi zakończyć się najpóźniej do 15 dnia roku następnego.

Co to jest kolektor danych?

Kolektor danych jest to poręczne urządzenie mobilne, które pomaga skrócić czas potrzebny na przeprowadzenie inwentaryzacji. Zgromadzone przez kolektor dane następnie wprowadza się do systemu celem ich prawidłowego rozliczenia.

Kolektor danych przede wszystkim ułatwia pracę tam, gdzie niezbędna jest mobilność, wygoda pracy i oszczędność czasu. Jest znacznie skuteczniejszy w działaniu niż zwykły smartfon, ponieważ bez problemu odczytuje nawet lekko uszkodzone czy wyblakłe etykiety.

Kolektor a Inwentaryzacja Środków Trwałych

Kolektor danych ze skanerem kodów będzie odpowiedni dla wszystkich firm, chcących zautomatyzować i przyspieszyć inwentaryzację przy wykorzystaniu tradycyjnych metod znakowania (etykiety, kody kreskowe).

Inwentaryzacja Środków Trwałych za pomocą kolektora danych służy do sporządzania okresowej inwentaryzacji środków trwałych posiadanych przez firmę. Kolektor jest uzupełnieniem funkcjonalności Symfonia Środki Trwałe oraz Symfonia ERP Środki Trwałe. Pozwala na realizację inwentaryzacji poprzez: wydruk etykiet do oznaczania środków trwałych, obsługę skanera kodów paskowych, archiwum arkuszy inwentaryzacyjnych oraz kontrolę liczby środków.

Drukowanie etykiet

Funkcjonalność drukowania etykiet realizowana jest z programu za pomocą raportu, który można uruchomić z okna listy środków trwałych – „Drukowanie etykiet”. Następnie po wybraniu odpowiednich wartości (tj. liczba kopii, druk etykiety dla części składowych, rodzaj etykiety) wydruk zostaje wykonany na wskazanej drukarce kodów paskowych.

Eksport bazy środków trwałych do kolektora

W wyniku wykorzystana raportu „Eksport bazy środków trwałych” na kolektor kopiuje się lista wszystkich (lub wybranych) środków trwałych. Raport ten dostępny jest z głównego okna listy środków trwałych programu. Po zeskanowaniu etykiety, urządzenie będzie „podpowiadało” podstawowe informacje o środku trwałym.

Import inwentaryzacji z kolektora

Po zakończeniu skanowania kodów środków trwałych, konieczne jest pobranie danych z terminala (kolektora danych). W oknie Inwentaryzacji dostępny jest raport „Import inwentaryzacji z kolektora” . Raport ten generuje plik z danymi przygotowanymi do wczytania w systemie (przy użyciu standardowego mechanizmu importu).

W celu wykorzystania możliwości rozwiązania – Inwentaryzacja Środków Trwałych z wykorzystaniem terminala – niezbędne jest posiadanie:

  • programu Symfonia Środki Trwałe lub Symfonia ERP Środki Trwałe,
  • terminala (kolektora danych),
  • drukarki etykiet z kodami paskowymi.

Szczegółowe informacje na temat inwentaryzacji środków trwałych przy pomocy kolektora uzyskasz u naszych konsultantów. Zapraszamy do kontaktu!

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Konferencja – Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to dobrze?

O wydarzeniu Zapraszamy na wyjątkowe śniadanie poświęcone cyfryzacji procesów biznesowych i podatków! Odkryj, jak nowoczesne technologie mogą zrewolucjonizować Twoją firmę, zwiększyć efektywność operacyjną i poprawić zarządzanie danymi. Spotkaj się z ekspertami, poznaj inspirujące historie sukcesu i zdobądź wiedzę niezbędną do wprowadzenia cyfrowej transformacji w Twoim przedsiębiorstwie. Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i przygotuj swoją firmę na przyszłość! Wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona! Skrócona agenda wydarzenia Data:14 listopada 2024r. Godzina:9:30 – 14:30 Miejsce:Business Well ul. Polska 15, 60-595 Poznań   9:30 – 10:00 – Networking przy porannej kawie 10:00 – 10:10 – Powitanie i przedstawienie Partnerów 10:10 – 10:40 – Strategia transformacji cyfrowej wewnątrz firmy 10:40 – 11:10 – Jak krok po kroku wdrażać nowe technologie 11:10 – 12:00 – Jak technologia rozwiązuje problemy biznesu 12:00 – 12:30 – Przerwa 30 minut 12:30 – 13:15 – Zwrot z inwestycji w rozwiązania cyfrowe 13:15 – 13:45 – Cyberbezpieczeństwo i jego rola dzisiejszym prowadzeniu firmy 13:45 – 14:00 – Podsumowanie, zakończenie oraz rozdanie zaświadczeń o uczestnictwie 14:00 – 14:30 – Rozmowy z ekspertami Liczba miejsc ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń! Prelegenci Anita Walo Manager Strategii Marketingowej w Symfonia Sp. z o.o.   Tomasz Mamys Ekspert ds. cyfryzacji w Symfonia Sp. z o.o.   Luiza Pieprzyk Ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA   Maciej Uliński Kierownik ds. Komercjalizacji Produktu w Symfonia Sp. z o.o.   Barbara Ożarek-Łaganowska Doradca Klienta w Wercom Sp. z o.o.   Bartosz Pawlak CEO & Analityk biznesowy w Wercom Sp. z o.o. Zapisy Zapisz się na wydarzenie TUTAJ! Organizatorzy Wercom | Symfonia | Digital Poland Partnerzy Credit Agricole EFL (Europejski Fundusz Leasingowy)
Obrazek wyróżniający dla 'Konferencja – Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to dobrze?'
Logo firmy Wercom
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Wercom

Oprogramowanie ERP dla biznesu


enova365
+1
Wielkopolskie
15 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi
Opis
Pełnimy rolę przewodnika przy wyborze oprogramowania ERP. Jesteśmy Złotym Autoryzowanym Partnerem Symfonii oraz Autoryzowanym Partnerem enova 365....
rozwiń