Zdjęcie

Jak kupić system ERP?

Zapewne większość z Was odpowie sobie w myślach: szybko i tanio. Do tego najlepiej, żeby wdrożenie przebiegło sprawnie i bez komplikacji. Bajka?

Nie do końca. Możesz sporo zrobić, by zagwarantować sobie te warunki. Sprawdź nasze PRO TIPY w temacie! Przed podjęciem wiążącej decyzji o kupnie systemu, odpowiedz sobie na 3 pytania, które stawiamy niżej.

Co to jest i czy to jest dla mnie?

System ERP (ang. Enterprise Resource Planning ) to rodzaj oprogramowania, które służy do planowania całości zasobów przedsiębiorstwa. Oznacza to, że pozwalają kontrolować i sterować procesami ze wszystkich obszarów działalności danej firmy (np. handel, produkcja, logistyka, księgowość itd). To odróżnia je od systemów, które służą organizacji pracy tylko części prac firmy (np. systemu MRP czy CRM).

Taką funkcjonalność gwarantuje budowa ERP, który z jednej strony składa się z modułów odpowiedzialnych za konkretny obszar, a z drugiej swoje działanie opiera na jednej bazie danych. Moduły można dobierać zależnie od potrzeb firmy. System ERP jest więc narzędziem elastycznym, sprawdzającym się wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba kontroli nad procesami.

Za co konkretnie płacę i jak chcę tego używać?

Dopiero, gdy odpowiesz sobie na pytanie w jakim modelu użytkowania chcesz korzystać z systemu ERP, będziesz w stanie określić z jakich składowych będzie się składał jego koszt. Jak to działa?

Jeśli zdecydujesz się na zakupienie licencji (tzw. tradycyjny model zakupu), zapłacisz właśnie za nie (jednorazowo). Wydatki w przyszłości będą zaś dotyczyć aktualizacji, jeśli się na nie zdecydujesz. To nie jedyna możliwość kupna. Większość firm zajmujących się sprzedażą lub (i) produkcją oprogramowania, oferuje systemy ERP także w modelach abonamentowych, choćby SaaS (Software as a Service – abonament za użytkowanie systemu oraz dostęp do infrastruktury serwerowej) oraz ASP (Application Service Provider, on-demand software – abonament za użytkowanie licencji systemu).

UWAGA! Oczywiście, bez względu na to jaki model wybierzesz, musisz się także liczyć z kosztami samego wdrożenia i późniejszego serwisu. To właśnie one są najtrudniejsze do określenia na początkowym etapie prac. Ile więc w sumie trzeba wydać? Orientacyjne przedziały kwotowe możesz poznać, klikając [tu].

Skąd brać na to pieniądze?

Kluczowa kwestia. I – dodajmy od razu – jeśli myślisz, że jedynym rozwiązaniem jest kredyt, a później zaciskanie przysłowiowego pasa przez dobrych kilka lat, jesteś w błędzie. Oczywiście, jeśli dysponujesz odpowiednią kwotą lub jesteś w stanie skolektować ją z niewielką pomocą pożyczki, jest to jedna z najszybszych dróg do finansowego domknięcia inwestycji. Nie martw się jednak, a tym bardziej nie rezygnuj, jeśli jest inaczej. Dostępne są co najmniej dwie inne sprawne metody nabycia ERP. Jakie? Wykorzystanie leasingu lub dotacji UE. Jak to działa i w jaki sposób w ogóle „zabrać się” za taką „wspomaganą” formę zakupu?

Możesz o tym przeczytać więcej [jak sfinansować system ERP] .

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń