Jak-zwiększyć-rentowność-firmy-produkcyjnej

Jak zwiększyć rentowność firmy produkcyjnej?

Rosnące koszty surowców, presja cenowa ze strony konkurencji oraz dynamiczne zmiany rynkowe sprawiają, że wiele firm produkcyjnych staje przed wyzwaniem utrzymania rentowności. Badania Gartnera pokazują, że samo zwiększenie przychodów, nie gwarantuje natychmiastowej poprawy wyników, a innowacje – choć pożądane – wiążą się z dużym ryzykiem inwestycyjnym. Jak zatem skutecznie podnieść rentowność produkcji? Przeczytaj ten poradnik i poznaj 7 sprawdzonych sposobów, które pomogą Twojej firmie poprawić wyniki finansowe w krótkim czasie.

Czym jest rentowność firmy i dlaczego jest tak ważna?

Rentowność to zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysku, czyli nadwyżki przychodów nad kosztami. Jest to główny cel działalności gospodarczej, który można osiągnąć poprzez efektywne połączenie kapitału i pracy. Mówiąc o rentowności, często mamy na myśli szereg wskaźników, takich jak rentowność sprzedaży, rentowność kapitału czy wskaźnik rentowności netto. Ich analiza pozwala ocenić, czy firma efektywnie wykorzystuje swoje zasoby i generuje zyski adekwatne do poniesionych kosztów. Niska rentowność to sygnał ostrzegawczy, wskazujący na potrzebę natychmiastowej rewizji strategii i procesów biznesowych.

Jak przeprowadzić analizę rentowności krok po kroku?

Analiza rentowności to niezbędny element zarządzania firmą produkcyjną. Wymaga ona jednak starannego przygotowania i głębokiej wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Aby przeprowadzić ją skutecznie, trzeba uwzględnić wiele czynników i zastosować odpowiednie narzędzia analityczne. Zazwyczaj jednak jej poziom mierzy się za pomocą trzech podstawowych wskaźników:

  • ROS (rentowność sprzedaży), który pokazuje, jaki procent przychodów ze sprzedaży to zysk netto. Im wyższy ROS, tym większa marża na produkcie;
  • ROE (rentowność kapitału własnego) – wskaźnik, który informuje, jak efektywnie firma wykorzystuje kapitał własny do generowania zysku;
  • ROA (rentowność aktywów), który pozwala ocenić, w jakim stopniu przedsiębiorstwo wykorzystuje swoje aktywa do generowania zysku.

Wysokie wartości tych wskaźników świadczą o dobrej kondycji finansowej firmy. Niska rentowność może z kolei sygnalizować problemy związane z:

  • nieefektywnym zarządzaniem kosztami,
  • niedostateczną efektywnością produkcji,
  • stosowaniem niewłaściwej polityki cenowej,
  • nieoptymalnym zarządzaniem kapitałem obrotowym,
  • niską konkurencyjnością.

Nietrudno zauważyć, że wyniki analizy rentowności dostarczają cennych informacji, które powinny być podstawą podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych.

7 sposobów na poprawę rentowności firmy produkcyjnej

Rentowność przedsiębiorstwa produkcyjnego jest wypadkową wielu czynników, które wzajemnie na siebie oddziałują. Aby skutecznie podnieść jej poziom, konieczne jest podejmowanie świadomych działań. Którym obszarom warto przyjrzeć się bliżej i jakie zmiany wprowadzić w przedsiębiorstwie? Poniżej znajdziesz 7 sposobów na optymalizację rentowności w firmie produkcyjnej.

1.     Ogranicz wąskie gardła i straty

Wiele firm, chcąc poprawić swoją rentowność, skupia się na zwiększaniu wolumenu produkcji, jednak zapomina o optymalizacji procesów. To błąd, ponieważ efektywność operacyjna ma bezpośredni wpływ na koszty i marżę. Brak automatyzacji zadań, błędy w komunikacji między działami oraz niepotrzebne przestoje maszyn – to wszystko generuje straty, które obniżają rentowność. Aby wyeliminować wąskie gardła i zminimalizować straty, warto skupić się na optymalizacji procesów produkcyjnych.

Od czego zacząć? Przede wszystkim zidentyfikuj obszary, w których można poprawić wydajność, np. poprzez skrócenie czasu cyklu produkcyjnego, usprawnienie przepływu informacji czy minimalizację niepotrzebnych przestojów. Rozważ także zmapowanie i zwizualizowanie procesów oraz śledzenie wskaźników KPI, dotyczących np. wydajności maszyn, zużycia materiałów, kosztów produkcji, odsetka reklamacji czy czasu realizacji zamówień. Dzięki temu będziesz w stanie szybko wykrywać pojawiające się problemy.

2.     Inwestuj w nowoczesne technologie i automatyzację

Ręczne procesy pochłaniają czas i generują błędy. Często dają one także ograniczone możliwości monitorowania i analizy danych produkcyjnych. Właśnie dlatego myśląc o poprawie rentowności w firmie produkcyjnej, warto poważnie zastanowić się nad wdrożeniem nowoczesnych technologii. Te, dzięki elastycznym modelom licencjonowania, stają się dziś dostępne także dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Od czego zacząć tego typu inwestycje? W wielu firmach pierwszym krokiem jest wdrożenie systemu ERP (Enterprise Resource Planning), czyli oprogramowania, które integruje dane z różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa – od stanu magazynów, poprzez planowanie produkcji, aż po realizację zamówień. Przykładem takiego rozwiązania jest ERP Zarządzanie Produkcją od Symfonii.

Oprogramowanie zostało zaprojektowane w taki sposób, by dać możliwość nadzorowania procesów zachodzących w obrębie całego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, lepiej planować produkcję czy dostawy surowców i materiałów. Nie zabrakło w nim również rozwiązań do automatyzacji rutynowych zadań, związanych np. z obsługą zamówień, fakturowaniem, kalkulacją kosztów produkcji czy raportowaniem. To z kolei pozwala nie tylko przyspieszyć procesy, ale również wyeliminować z nich błędy ludzkie.

W wielu firmach produkcyjnych problemy z zarządzaniem procesami wynikają z nieefektywnej komunikacji między produkcją i magazynem. Aby im zapobiegać, system ERP od Symfonii został wyposażony także w funkcje, które pozwalają weryfikować dostępność niezbędnych materiałów i w razie potrzeby wygenerować zapotrzebowanie na brakujące surowce czy normalia. Użytkownik może też śledzić przebieg całego procesu produkcji – od etapu przygotowania technicznego, poprzez realizację zleceń produkcyjnych, aż po rejestrację gotowych wyrobów.

3.     Zoptymalizuj zarządzanie łańcuchem dostaw

Sposób, w jaki działa łańcuch dostaw, ma ogromny wpływ na koszty produkcji i dostępność surowców. Jeśli zatem zastanawiasz się, jak poprawić rentowność firmy produkcyjnej, poświęć czas na weryfikację zasad współpracy z dostawcami. Jeśli negocjacja cen lub terminów płatności nie jest możliwa, rozważ dywersyfikację źródeł zaopatrzenia.

Duże znaczenie mają także stosowane w przedsiębiorstwie praktyki zarządzania zapasami. Ich utrzymanie jest niezbędne, by uniknąć przestojów, ale z drugiej strony generuje wysokie koszty operacyjne. Aby uniknąć niepotrzebnych wydatków, niezbędne będzie systematyczne monitorowania stanów magazynowych oraz planowanie odpowiednich terminów i wielkości dostaw. Więcej na ten temat przeczytasz w poradniku: EOQ (Economic Order Quantity).

Okno wyników zapotrzebowania w Systemie ERP od Symfonii

4.     Ustal optymalną cenę produktów

Wiele firm wycenia swoje produkty wyłącznie na podstawie kosztów, pomijając przy tym potencjał do zwiększenia marży. To z kolei może prowadzić do sytuacji, w której przedsiębiorstwo sprzedaje towary poniżej ich rynkowej wartości. Aby uniknąć tego typu problemów, warto zastanowić się nad zróżnicowaniem oferty i pobieraniem wyższych cen za produkty o lepszej jakości, innowacyjnych cechach lub unikalnym designie. Pomocnym rozwiązaniem może okazać się tu system do zarządzania produkcją, który pozwala na wycenę zleceń produkcyjnych w różnych wariantach, np. z uwzględnieniem:

  • ceny ewidencyjnej, czyli takiej, która została ręcznie wpisana do karty produktu i nie zależy od kosztów produkcji,
  • ceny wyliczanej na podstawie pozycji z karty, a zatem uwzględniając wszystkie składniki karty produkcyjnej (materiały, operacje, koszty).
  • ceny zakupu, która bazuje na cenach wynikających z dokumentów przyjęcia magazynowego i ilości zużytych surowców,
  • ceny zakupu + koszty, która uwzględnia ceny materiałów z magazynu oraz koszty operacji.

5.     Unikaj nadprodukcji i braków

Efektywne planowanie produkcji to klucz do minimalizacji kosztów i maksymalizacji zysków. Zła organizacja pracy oraz brak prognozowania wydatków prowadzą bowiem do nadprodukcji, przestojów czy marnowania zasobów. Tu pomocnym rozwiązaniem może okazać się system ERP dla branży produkcyjnej Symfonia Handel, który pozwala m.in. tworzyć plany produkcyjne w kilku wariantach, sprawdzać poziom stanów magazynowych oraz przygotować bilans brakujących składników przed wygenerowaniem zleceń produkcyjnych.

Wiele ciekawych funkcji oferują również moduły analityczne, które umożliwiają m.in. weryfikację zapotrzebowania na materiały i surowce w rozbiciu na różne okresy (dni, tygodnie, miesiące). W systemie ERP Symfonia Handel analiza może być prowadzona na podstawie różnych źródeł, takich jak zlecenia produkcyjne (gdzie przypisanie do okresu odbywa się według terminu zlecenia) i plany produkcyjne (gdzie przypisanie do okresu odbywa się według terminu przypisanego do pozycji planu). Użytkownik ma także możliwość połączenie obu źródeł, co daje pełny obraz przyszłego zapotrzebowania.

6.     Zadbaj o efektywność energetyczną

Koszty energii stanowią istotną część wydatków firm produkcyjnych. Aby poprawić rentowność przedsiębiorstwa, warto rozważyć przeprowadzenie audytu energetycznego. Takie badanie pozwala dość dobrze zidentyfikować obszary, w których można zmniejszyć zużycie energii. Firmy, które chcą poprawić efektywność energetyczną, często decydują się także na modernizację parku maszynowego oraz wdrożenie systemów zarządzania energią, umożliwiających automatyzację procesów. Coraz większe znaczenie ma także dywersyfikacja źródeł energii, a w tym inwestycje w odnawialne źródła, takie jak instalacje fotowoltaiczne czy systemy kogeneracyjne.

7.     Zminimalizuj wydatki administracyjne

Koszty ogólne, obejmujące wydatki administracyjne, biurowe, marketingowe czy te, związane z podróżami służbowymi, stanowią istotny element struktury kosztów przedsiębiorstwa produkcyjnego, a co za tym idzie, mają wpływ na jego rentowność. Ich wysoki poziom może wynikać z niekontrolowanych wydatków na usługi zewnętrzne, nieefektywnej organizacji pracy biurowej oraz braku narzędzi monitorujących przepływy finansowe w tym obszarze. Aby uniknąć tego typu problemów warto:

  • sprawdzić możliwość renegocjowania umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych czy kurierskich,
  • wprowadzić systemy kontroli budżetowej oraz analizy kosztów,
  • wdrożyć outsourcing funkcji administracyjnych.

Jak poprawić rentowność w firmie produkcyjnej – podsumowanie

Poprawa rentowności w firmie produkcyjnej to złożony i wieloaspektowy proces, wymagający strategicznych działań na wielu frontach – od usprawnienia procesów produkcyjnych, poprzez kontrolę kosztów i innowacje produktowe, po efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw. System ERP (Enterprise Resource Planning), który integruje dane z różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa oraz zapewnia lepszy przepływ informacji, może okazać się tu dużym wsparciem.

Dzięki swojej funkcjonalności pozwala bowiem na identyfikowanie wąskich gardeł, optymalizację zapasów, skuteczne prognozowanie wydatków i podejmowanie decyzji w oparciu o rzetelne informacje. Jeśli szukasz takiego rozwiązania dla swojej firmy, skorzystaj z możliwości bezpłatnego przetestowania demo oprogramowania Symfonia Handel. Wypełnij formularz i pobierz wersję demonstracyjną.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń