Przygotowanie-produkcji-–-jak-można-to-zrobić-z-enova365

Przygotowanie produkcji – jak można to zrobić z enova365

Zwiększanie efektywności operacyjnej to jedno z kluczowych wyzwań firm produkcyjnych, które muszą sprostać wymaganiom współczesnego rynku. Dzięki wdrożeniu enova365 wiele procesów staje się prostszych. Należy do nich również przygotowanie produkcji. Jak przebiega on w enova365? Dowiedz się z artykułu.  

Najważniejsze informacje:

  • Przy wykorzystaniu Produkcji enova365 możliwe jest definiowanie wzorcowych operacji będących elementami technologii.
  • Wykorzystanie nowoczesnego oprogramowania ERP do zarządzania zasobami produkcyjnymi pozwala zoptymalizować zarówno proces produkcyjny, jak też procesy z nim powiązane.
  • Produkcja enova365 został wyposażony w funkcjonalności wspierające wytwarzanie jakościowych wyrobów oraz zapobieganie marnowaniu surowców.

Produkcja w enova365 – główne zastosowania

Produkcja w enova365 usprawnia proces produkcji w przedsiębiorstwach. Dzięki odpowiedniej budowie systemu produkcja powiązana jest z modułem handlowo-magazynowym, co pozwala na szybką kalkulację kosztu wytworzenia towaru oraz definiowanie technologii przy wykorzystaniu operacji wzorcowych. Takie rozwiązanie umożliwia generowanie dokumentów magazynowych na wybrane surowce bądź produkty, również w przypadku ilości częściowych, kiedy realizacja zlecenia jest niepełna.

Wykorzystanie Produkcji enova365 sprawia, że możliwe jest zachowanie terminowości zleceń, przy uwzględnieniu optymalnego wykorzystania przypisanych zasobów ludzkich i produkcyjnych. 

Produkcja enova365 umożliwia:

  • tworzenie zleceń produkcyjnych,
  • modyfikację technologii w ramach zlecenia,
  • kalkulowanie kosztu wytworzenia,
  • generowanie dokumentów rozchodu surowców oraz przyjęcia produktów.

Wdrożenie zaawansowanego rozwiązania, jakim jest Produkcja enova365, to sposób na skuteczną realizację produkcji i stworzenie sprawnie działającego, wydajnego procesu – bez marnowania zasobów, braków magazynowych i niepotrzebnych przestojów.

System zarządzania produkcją enova365 nadzoruje kluczowe procesy w obrębie całego przedsiębiorstwa, umożliwiając analizowanie i raportowanie na podstawie danych pochodzących z różnych działów w obrębie organizacji.

Definiowanie technologii produkcji

Możliwość sprawnego definiowania technologii jest niezbędna do efektywnego zarządzania produkcją. Jest to więc jedna z najważniejszych funkcji, jakie powinno posiadać oprogramowanie dla firm produkcyjnych.

Przy wykorzystaniu Produkcji enova365 możliwe jest definiowanie wzorcowych operacji będących elementami technologii. W ten sposób, dla zdefiniowanej technologii, można przeprowadzić kalkulację kosztu wytworzenia produktu w oparciu o ostatnie ceny zakupu surowców oraz kwotę dodatkowych kosztów określonych w technologii. Koszty mogą dotyczyć poszczególnych operacji lub całej technologii.

Ponadto do operacji można przypisać zasoby produkcyjne i osoby.

Na podstawie przygotowanej wzorcowej technologii, możliwe jest wygenerowanie zlecenia produkcyjnego, które jest odzwierciedleniem technologii. Pozwala ono na pełne modyfikacje marszruty produkcyjnej, nie wpływa jednak na definicję technologii.

Zlecenia produkcyjne

Zlecenie produkcyjne to podstawa całego procesu produkcyjnego. W nim definiowany jest produkt, który ma zostać wyprodukowany, a także jego ilość i termin realizacji. Zlecenie produkcyjne opisuje, z jakich materiałów zostanie wykonany produkt oraz sposób, w jaki będzie on wytwarzany.

przygotowanie-produkcji-min-1-1110x552
W enova365 formularz zlecenia zawiera zakładki dotyczące technologii, takie same, jak w oknie technologii.

Zlecenie produkcyjne w systemie enova365 można tworzyć na dwa sposoby:

  • poprzez wybór produktu – związana z nim domyślna technologia zostanie wybrana automatycznie,
  • poprzez wybór technologii – występujące w niej produkty staną się pozycjami zlecenia.

Co istotne, w jednej technologii, a tym samym w zleceniu, może wystąpić wiele produktów. Dokumenty rozchodu surowców i przyjęcia produktów mogą być generowane dla całego zlecenia, wskazanych operacji lub wybranych surowców bądź produktów. Można więc tworzyć je w miarę postępu realizacji zlecenia. Produkty mogą być przyjmowane w cenach ewidencyjnych albo w cenach rzeczywistych, opartych o kalkulację kosztu wytworzenia.

Trzeba pamiętać, że dokładność w przygotowaniu produkcji przekłada się bezpośrednio na satysfakcję klientów oraz sukces biznesu.

Zarządzanie zasobami produkcyjnymi

W procesie produkcyjnym zasobami są środki produkcji, ale też osoby biorące w nim udział. Wykorzystanie nowoczesnego oprogramowania ERP do zarządzania zasobami produkcyjnymi pozwala zoptymalizować zarówno proces produkcyjny, jak też procesy z nim powiązane. W efekcie możliwe jest terminowe realizowanie zleceń, skuteczne wykorzystanie zasobów, czy eliminacja wąskich gardeł w produkcji.

W enova365 można wskazać zasoby produkcyjne niezbędne w danym procesie produkcyjnym.

System zarządzania produkcją enova365 umożliwia także prowadzenie ewidencji pracowników i ich kompetencji, dzięki czemu można łatwo znaleźć specjalistów niezbędnych do wykonania zleceń, a następnie uwzględnić ich w momencie realizacji zlecenia produkcyjnego.

Ponadto w systemie enova365 można wykonać analizy pokazujące obciążenie zasobów produkcyjnych. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie efektywności wykorzystania maszyn i procentowe przedstawienie danych informujące o tym, ile maszyny wykonały z tego, co teoretycznie są w stanie wykonać. (Na podstawie danych spływających z produkcji możemy ocenić efektywność realizacji zleceń).

Planowanie produkcji

Właściwie zaplanowana produkcja pozwala wykorzystać zasoby przedsiębiorstwa w najbardziej optymalny sposób, a więc taki, który przyniesie przedsiębiorstwu jak największe zyski.

Planowanie produkcji daje możliwość uszeregowania operacji w zleceniach produkcyjnych w taki sposób, aby zasoby produkcyjne były wykorzystywane w odpowiednim czasie do realizacji zadań produkcyjnych.

W efekcie proces planowania i organizacji operacji produkcyjnych przebiega w sposób pozwalający maksymalnie wykorzystać dostępne zasoby, zminimalizować przestoje oraz zapewnić terminową realizację zamówień. Planowanie operacji do poszczególnych maszyn i pracowników, a także koordynacja dostaw surowców, zarządzanie zapasami oraz monitorowanie postępów prac pozwoli na efektywne wykorzystanie wszystkich zasobów produkcyjnych firmy w odpowiednim czasie.

Produkcja w enova365 umożliwia zaplanowanie zlecenia produkcyjnego przy uwzględnieniu zasobów produkcyjnych. Podgląd planowanych prac prezentowany jest w postaci wykresu Gantta.

wykres_gantta_w_technologii-min-1110x375
Zakładka Gantt prezentuje operacje technologiczne wraz z zależnościami pomiędzy nimi na osi czasu.

Ponadto planowanie optymalnego zapotrzebowania na surowce pozwala uniknąć gromadzenia nadmiernych zapasów, a także niewystarczającego zaopatrzenia. Zbyt duży zapas surowców może bowiem prowadzić, między innymi, do zwiększenia kosztów magazynowych, czy ryzyka posiadania przestarzałych zapasów. Z kolei niewystarczające zapasy wiążą się z negatywnymi konsekwencjami w postaci trudności w terminowym realizowaniu zamówień, przerw w produkcji bądź pogorszenia relacji z klientami.

Rozwiązania wspierające zarządzanie odpadami produkcyjnymi

Nowoczesne rozwiązania informatyczne, jak system zarządzania produkcją enova365, są w stanie wspierać procesy produkcyjne, zapewniając odpowiednio wysoką jakość oraz ciągłość produkcji.

Produkcja enova365 został wyposażony w funkcjonalności wspierające wytwarzanie jakościowych wyrobów oraz zapobieganie marnowaniu surowców. Mowa między innymi o rejestracji odpadów produkcyjnych.

Odpady produkcyjne traktowane są jako te elementy produkcji, które są efektem ubocznym realizacji procesu produkcyjnego. Dzięki enova365 możliwa jest ewidencja odpadów, co może wpływać na ostateczny koszt wytworzenia produktu.

Podsumowanie

Odpowiednio zoptymalizowany proces produkcyjny to klucz do sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Systemy zarządzania produkcją pełnią w jego osiągnięciu zasadniczą rolę. Nowoczesny i wydajny system ERP enova365 może znacząco poprawić efektywność operacyjną oraz jakość wyrobów.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie? Poznaj 2 użyteczne funkcje

Czy dzień w biurze zaczynasz od skanowania poczty i czatu Microsoft Teams? Nic dziwnego, bo wymiana informacji to podstawa w niemal każdej pracy, a jej jakość determinuje możliwość osiągnięcia przez biznes sukcesu. W dobrej sytuacji są użytkownicy enova365, bo mogą korzystać z funkcji, które usprawniają przepływ informacji w firmie z poziomu tego programu. Dzięki temu, że mają wszystkie informacje w jednym miejscu oszczędzają czas i mają wszystko pod kontrolą. Wszystkie informacje w „mózgu” firmy HR-owcy, handlowcy, księgowi w firmie czy biurze rachunkowym często praktycznie „mieszkają” w systemie ERP. W związku z tym, właśnie w tym systemie powinna się też znajdować cała ich komunikacja z innymi pracownikami czy kontrahentami. Taką możliwość oferuje enova365. Dzięki wybranym funkcjom cała wymiana informacji między pracownikami lub kontrahentami może przebiegać w systemie ERP, czyli w „mózgu” organizacji i tam można zawsze znaleźć komplet potrzebnej wiedzy. Dwie pomocne funkcje to: dyskusje, czyli szybka wymiana informacji w formie komentarzy pod dokumentami czy formularzami w systemie, ogólnosystemowy czat – zwany w enova365 konwersacjami. Poniżej przedstawiamy krótko ich możliwości. Dyskusje czyli szybka wymiana informacji pod dokumentami czy formularzami W enova365 pod wybranym formularzem – np. kartoteką pracownika czy dokumentem – np. fakturą kosztową – można wymieniać się komentarzami z innymi pracownikami lub klientami. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące wybranego dokumentu czy wybranej pozycji w systemie znajdują się w enova365. Przykładowa dyskusja może przebiegać następująco. Krok 1 – rozpoczynasz dyskusję Krok 2 – dodajesz do dyskusji uczestników lub podpinasz dodatkowe dokumenty Możesz zdecydować, które osoby mają zobaczyć Twój komentarz. Dodając wątek lub komentarz przy pomocy @ możesz wywołać konkretną osobę, która ma uprawnienia do korzystania z systemu. Do dyskusji możesz też załączyć dowolne dokumenty – np. umowy czy faktury. Krok 3 – osoba „wywołana” do dyskusji otrzymuje powiadomienie Co istotne, dyskusje enova365 zostały wyposażone w system powiadomień systemowych oraz e-mailowych, dlatego osoba wywołana do dyskusji otrzyma powiadomienie w systemie lub wiadomość e-mail. Krok 4 – komentujesz i odpowiadasz na komentarze. Dyskusje i konwersacje czyli czat to funkcje dostępne dla wszystkich użytkowników enova365 Konwersacje systemowe czyli ogólnosystemowy czat Każdy użytkownik systemu enova365 może korzystać z funkcji konwersacji. Czatować mogą ze sobą pracownicy 1:1 lub w większych grupach oraz pracownicy i kontrahenci, którzy mają konto w Pulpicie Kontrahenta lub Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego. Po lewej stronie użytkownik widzi wszystkie konwersacje, które stworzył lub do których został dodany. Po prawej stronie widoczna jest treść poszczególnych konwersacji. Ikona pojedynczego „ludzika” oznacza, że dana konwersacja jest wymianą informacji pomiędzy dwoma użytkownikami (w przypadku gdy dany użytkownik ma dodane zdjęcie, wyświetla się ono zamiast ikony „ludzika”), natomiast podwójny „ludzik” oznacza konwersację grupową. Komunikacja w firmie – przepływ informacji na przykładach Jak wspomniane wyżej funkcje przydają się w codziennej pracy w firmie? Pora na kilka przykładów. Przepływ informacji: księgowość – inne działy w firmie Każdy pracownik działu księgowości część dnia spędza na sprawdzaniu czy otrzymane faktury zostały prawidłowo wystawione lub opisane oraz wielu innych sprawach, z których część może stanowić wewnętrzny proces kontroli. W takim przypadku mogą pojawić się pytania do poszczególnych dokumentów kosztowych. Skorzystanie z funkcji dyskusji w enova365 pozwala na zadawanie ważnych pytań i szybkie uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Przede wszystkim, łatwo zaangażować w wymianę informacji odpowiednie osoby. O tym, że czeka na nich pytanie zostaną oni powiadomieni e-mailem lub komunikatem w systemie. Dodatkowo, omawiane dokumenty będą dla wszystkich widoczne.W razie jakichkolwiek wątpliwości i konieczności powrotu do wymiany informacji – są one dostępne w systemie. Korzyści: Zapobieganie utracie ważnych informacji – wszystkie są w systemie Szybkie uzyskanie potrzebnej wiedzy – oszczędność czasu i wyższa produktywność Wymiana informacji w czasie rzeczywistym: pracownik – klient Klienci oczekują efektywności podczas interakcji z dostawcami produktów czy usług. Wiele firm jest tego świadomych i dlatego korzysta z takich narzędzi, jak Pulpit Kontrahenta czy Pulpit Klienta Biura Rachunkowego enova365, które umożliwiają szybki przepływ dokumentów i częściową samoobsługę klientom. Z tych platform mogą korzystać 24/7, zawsze mając dostęp do istotnych dla nich danych czy dokumentów. Kiedy klienci chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie – te narzędzia przyspieszą jej uzyskanie, jednocześnie nie wymuszając konieczności korzystania z innych kanałów. Od niedawna, dzięki dyskusjom i czatowi umożliwiają odpowiadanie na pytania klientów nawet w czasie rzeczywistym. Korzyści: Szybka i bezpieczna komunikacja z klientami Podniesienie poziomu obsługi klienta Sytuacja kryzysowa: konieczność sprawdzenia, na którym etapie wkradł się błąd Wyobraź sobie, że pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga prześledzenia wstecz całej komunikacji z danego okresu czasu. I pomyśl, jak trudne by to było, gdyby zespół korzystał z wielu kanałów komunikacji. Dzięki zgromadzeniu wszystkich form komunikacji w jednym miejscu dokładnie wiesz, dokąd się udać, gdy w firmie pojawią się błędy. Możesz łatwo prześledzić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekty, co pozwoli na systematyczne odkrywanie, na jakim etapie wkradł się błąd. Korzyści: Możliwość łatwego prześledzenia historycznej komunikacji w celu sprawdzenia czy i gdzie wkradł się błąd Lepsze zarządzanie kryzysowe System komentowania i czat w systemie ERP – cała komunikacja w firmie w jednym narzędziu Oczywiście o „dyskusjach” i czacie w enova365 można napisać dużo więcej, ale po powyższych wyjaśnieniach pewnie masz już wstępne wyobrażenie, jak to działa. Wiesz, że wykorzystanie dyskusji i czatu w systemie ERP pozwala na: wyeliminowanie silosów komunikacyjnych – zamiast zamieszczać komentarze do ważnych dokumentów czy projektów w różnych narzędziach – np. Microsoft Teams czy Slack – cała firmowa wymiana informacji może przebiegać w systemie ERP, łatwe odtworzenie komunikacji w odniesieniu do poszczególnych dokumentów, formularzy, zadań czy projektów, dzięki przetwarzaniu jej w enova365, większe bezpieczeństwo – dzięki dobremu zabezpieczeniu całego systemu ERP, powiadomienia – dzięki którym „wywołani” do dyskusji pracownicy mogą szybko zareagować.
Jak-usprawnić-przepływ-informacji-w-firmie-Poznaj-2-użyteczne-funkcje
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń