System-ERP-a-CRM-–-podobieństwa-i-różnice

System ERP a CRM – podobieństwa i różnice

Systemy ERP i systemy CRM to dwa podstawowe typy oprogramowania, z których przedsiębiorstwa korzystają przy prowadzeniu biznesu. Oba systemy pomagają w zarządzaniu i optymalizacji procesów zachodzących w firmie. Każdy z nich zaspokoją jednak inne potrzeby organizacji. Oba oprogramowania mogą być wykorzystywane w firmie jedocześnie, mogą się wzajemnie przenikać i uzupełniać.

System ERP – co to takiego?

Systemy ERP (Enterprise Resource Planning) to narzędzia informatyczne, które usprawniają zarządzanie zasobami całego przedsiębiorstwa. Są to oprogramowania, które pozwalają na integrację wszystkich obszarów przedsiębiorstwa niezależnie od tego, w jakiej branży działa. Zazwyczaj składają się z takich modułów jak sprzedaż, zamówienia, magazyn, produkcja, zarządzanie pracownikami, kadry i płace oraz dokumentacja. Jednym z najważniejszych celów korzystania z systemu ERP jest uporządkowanie, usprawnienie i optymalizacja wielu firmowych procesów. System ERP sprawdzi się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, jak i w mniejszych firmach. To bardzo dobry sposób na przyspieszenie realizacji zamówień internetowych.

Na rynku dostępnych jest wiele systemów ERP. Między innymi są to systemy takie jak enova365 czy Symfonia.

System CRM – co to takiego?

Systemy CRM (Customer Relationship Management) to narzędzia, które umożliwiają zarządzanie kontaktami z klientami w firmie. Oprogramowanie pomaga usprawnić komunikację między przedsiębiorstwem a odbiorcami produktów czy usług. Poprawnie dopasowany system CRM umożliwia prowadzenie efektywnych działań w zakresie marketingu, sprzedaży i serwisu.

Moduł CRM enova365 – LINK 

System ERP i CRM – podobieństwa

Systemy ERP i CRM częściowo są do siebie podobne. Oba oprogramowania służą do poprawy jakości funkcjonowania danej firmy. Zakres CRM jest jednak znacznie mniejszy. Systemy CRM tak jak systemy ERP pozwalają na dynamizacje poszczególnych procesów w przedsiębiorstwie, jednak ich zasięg jest znacznie mniejszy. W przeciwieństwie do systemów ERP, systemy CRM usprawniają transakcje handlowo-usługowe, ułatwiają pracę działu marketingu i pozwalają na utrzymanie pozytywnych relacji z klientami. Różnice między ERP a CRM są zasadnicze. Te pierwsze systemy w większym stopniu skupiają się na stronie działalności firmy, której nie widać z perspektywy klienta. Natomiast działalność systemów CRM widoczna jest na zewnątrz, gdyż dotyczy takich obszarów, jak marketing czy współpraca z klientami.

Systemy ERP i CRM – różnice

Systemy ERP i CRM mogą się wzajemnie uzupełniać. Główne różnice między systemami związane są z obszarami przedsiębiorstwa, w którym zostały włączone. Systemy ERP skupiają się na procesach wewnętrznych firmy, tych których nie widać od strony klienta, skupiają się na obniżeniu kosztów prowadzenia działalności. Systemy CRM w większym stopniu skupiają się na generowaniu przychodów dla przedsiębiorstwa. Oba systemy zostały stworzone z myślą o obniżaniu kosztów i generowaniu zysków. Można więc stwierdzić, że oba te systemy są jednakowo potrzebne do skutecznego i dynamicznego funkcjonowania firmy. Aby jednocześnie zwiększać zyski, optymalizować zarządzanie wydatkami i obniżać koszty zaleca się wprowadzić oba systemy jednocześnie. Takie wdrożenie pozwoli na zapewnienie przedsiębiorstwu dynamicznego rozwoju i wzrostu rynku.

Który system wybrać?

Zdarzają się jednak sytuacje w których nie możemy pozwolić sobie na wprowadzenie obu systemów jednocześnie. W takim wypadku warto wybrać rozwiązanie które w danym momencie jest bardziej potrzebne w firmie. Przedsiębiorstwa mniejsze, szczególnie te skupione na działalności usługowej mogą zacząć od wprowadzenia systemu CRM, który umożliwi pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów. Pomoże to umocnić wizerunek firmy na zewnątrz. Z kolei dla przedsiębiorstw, których działalność opiera się na obrocie towarowym zaleca się wprowadzić najpierw system ERP w celu zyskania kontroli nad magazynami, sprzedażą i produkcją.

Podsumowując wprowadzenie obu systemów pomoże usprawnić funkcjonowanie firmy. Wprowadzenie ich pozwala na:

  • zwiększenie zysków z prowadzenia działalności,
  • poprawienie wizerunku firmy na zewnątrz,
  • kontrolę na procesami magazynowymi i sprzedażowymi,
  • minimalizację kosztów i strat,
  • dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa,
  • automatyzację procesów (uniknięcie wykonywania tej samej czynności dwukrotnie),
  • możliwość poszerzenia zakresu usługi firmy.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Konferencja – Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to dobrze?

O wydarzeniu Zapraszamy na wyjątkowe śniadanie poświęcone cyfryzacji procesów biznesowych i podatków! Odkryj, jak nowoczesne technologie mogą zrewolucjonizować Twoją firmę, zwiększyć efektywność operacyjną i poprawić zarządzanie danymi. Spotkaj się z ekspertami, poznaj inspirujące historie sukcesu i zdobądź wiedzę niezbędną do wprowadzenia cyfrowej transformacji w Twoim przedsiębiorstwie. Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i przygotuj swoją firmę na przyszłość! Wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona! Skrócona agenda wydarzenia Data:14 listopada 2024r. Godzina:9:30 – 14:30 Miejsce:Business Well ul. Polska 15, 60-595 Poznań   9:30 – 10:00 – Networking przy porannej kawie 10:00 – 10:10 – Powitanie i przedstawienie Partnerów 10:10 – 10:40 – Strategia transformacji cyfrowej wewnątrz firmy 10:40 – 11:10 – Jak krok po kroku wdrażać nowe technologie 11:10 – 12:00 – Jak technologia rozwiązuje problemy biznesu 12:00 – 12:30 – Przerwa 30 minut 12:30 – 13:15 – Zwrot z inwestycji w rozwiązania cyfrowe 13:15 – 13:45 – Cyberbezpieczeństwo i jego rola dzisiejszym prowadzeniu firmy 13:45 – 14:00 – Podsumowanie, zakończenie oraz rozdanie zaświadczeń o uczestnictwie 14:00 – 14:30 – Rozmowy z ekspertami Liczba miejsc ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń! Prelegenci Anita Walo Manager Strategii Marketingowej w Symfonia Sp. z o.o.   Tomasz Mamys Ekspert ds. cyfryzacji w Symfonia Sp. z o.o.   Luiza Pieprzyk Ekspert ds. prawno-podatkowych w BTLA   Maciej Uliński Kierownik ds. Komercjalizacji Produktu w Symfonia Sp. z o.o.   Barbara Ożarek-Łaganowska Doradca Klienta w Wercom Sp. z o.o.   Bartosz Pawlak CEO & Analityk biznesowy w Wercom Sp. z o.o. Zapisy Zapisz się na wydarzenie TUTAJ! Organizatorzy Wercom | Symfonia | Digital Poland Partnerzy Credit Agricole EFL (Europejski Fundusz Leasingowy)
Obrazek wyróżniający dla 'Konferencja – Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to dobrze?'
Logo firmy Wercom
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Wercom

Oprogramowanie ERP dla biznesu


enova365
+1
Wielkopolskie
15 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi
Opis
Pełnimy rolę przewodnika przy wyborze oprogramowania ERP. Jesteśmy Złotym Autoryzowanym Partnerem Symfonii oraz Autoryzowanym Partnerem enova 365....
rozwiń