Ideamotive-usprawnia-kontroling-i-skraca-czas-obsługi-faktur

Ideamotive usprawnia kontroling i skraca czas obsługi faktur

Wyzwaniem dla firmy Ideamotive były dane – księgowe i kontrolingowe – rozproszone w różnych systemach. Wdrożenie enova365 pozwoliło zintegrować je w jednym miejscu i analizować w różnych przekrojach w oparciu o nadane wymiary. Spółka przeszła także na elektroniczny obieg dokumentów i skróciła czas obsługi faktur o 10 godzin miesięcznie.

Czym zajmuje się Ideamotive?

Ideamotive to polska firma technologiczna specjalizująca się w dostarczaniu specjalistów IT, rekrutacji oraz wdrażaniu nowych technologii. Jej misją jest wspieranie dużych przedsiębiorstw w zaspokajaniu potrzeb technologicznych poprzez zapewnienie najlepszych ekspertów.

Wysoki poziom usług świadczonych przez Ideamotive sprawia, że w 2023 r. firma została Gazelą Biznesu i znalazła się na liście 1 000 najszybciej rozwijających się firm Financial Timesa, a w latach 2022-2024 r. zdobyła nagrodę Diamenty Miesięcznika Forbes.

Wyzwanie: rozproszone dane

Ideamotive ma nie tylko rozbudowaną bazę współpracowników, ale także klientów, dlatego często podejmuje ważne decyzje w oparciu o analizy i raporty. W związku z tym, zależało jej na wysokiej jakości danych, którymi mogłaby je zasilać.

Z tego powodu, wyjściową potrzebą była konieczność integracji danych księgowych i kontrolingowych tak, by ujednolicić źródło ich pochodzenia i móc efektywniej je wykorzystywać. Najważniejsza z punktu widzenia firmy jest bezpieczna agregacja i migracja danych, które następnie mogą być analizowane w różnych przekrojach w oparciu o nadane wymiary.

Rozwiązanie: elastyczny system ERP, który dopasowuje się do potrzeb

W związku ze wspomnianymi wyzwaniami spółka szukała rozwiązania informatycznego, które usprawni agregację danych oraz ich przetwarzanie i analizowanie pod różnym kątem. Wybór padł na firmę wdrożeniową Ready to rise oraz wybrane moduły systemu ERP enova365.

"Przed wdrożeniem braliśmy jeszcze pod uwagę inny system, ale w decyzji o wyborze enova365 zadecydowała jej elastyczność i opcja udostępniania pełnej bazy danych. Kluczową zaletą współpracy jest też możliwość wdrażania zaawansowanych, customowych rozwiązań odpowiadających na specyficzne potrzeby naszego biznesu "

AnnaBiedrzycka

Head of Finance and Administration | Ideamotive

Efekty: łatwiejsze raportowanie zarządcze i efektywniejszy obieg dokumentów

Łatwe monitorowanie sytuacji finansowej firmy

enova365 umożliwiła wprowadzenie wymiarów kontrolingowych i konfigurację zestawień – m.in. raportu cash flow w ujęciu miesięcznym, kwartalnym czy rocznym, opartego o dane z dziennych księgowań wyciągów bankowych.

Choć Ideamotive korzysta dodatkowo z zewnętrznego narzędzia do analizy danych, enova365 okazała się w tym przypadku kluczowym pośrednikiem kompletującym wszystkie informacje księgowe i podatkowe z różnych obszarów działalności i przekazującym je dalej. Pozwala to na skuteczniejszy monitoring bieżącej sytuacji finansowej firmy.

"enova365 uspójniła nasze źródła danych księgowych i kontrolingowych, gwarantując ich kompletność oraz ciągłą migrację"

AnnaBiedrzycka

Head of Finance and Administration | Ideamotive

Firma skorzystała także z możliwości bezpośredniego połączenia z bankiem (tzw. WebService). Funkcjonalność ta umożliwia:

  • stały monitoring płatności za faktury sprzedaży,
  • dostęp do dziennych wyciągów bankowych,
  • śledzenie poziomu płynności spółki,
  • wysyłanie paczek przelewów do banku, co znacząco skraca proces ich realizacji.

Automatyzacja wysyłki faktur

Ideamotive postawiła także na moduł Handel enova365, który pozwolił zautomatyzować wysyłkę faktur w ramach elektronicznego obiegu dokumentów. Pozwoliło to skrócić czas potrzebny na te działania o 30 minut dziennie, co w skali miesiąca pozwala oszczędzić 10 godzin.

Dodatkowo, rozwiązanie gwarantuje ograniczony dostęp do części z nich tylko dla określonej grupy pracowników.

Same dokumenty sprzedażowe zostały dostosowane do potrzeb klienta zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Na przykład, automatycznie generowane są dwujęzyczne faktury PL/ENG z indywidualnym numerem. Wdrożone rozwiązanie powiadamia też o konieczności zapłacenia danej faktury.

Jeżeli, podobnie jak Ideamotive chcesz wdrożyć efektywny kontroling i usprawnić w firmie obsługę faktur, jeszcze dziś umów się na bezpłatną prezentację online, w czasie której nasi konsultanci pokażą, jak system ERP enova365 wspiera pracę w firmie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

enova365 i Archivista – digitalizacja dokumentacji kadrowej w jednym ekosystemie

Firma Soneta, producent systemu ERP enova365, poinformowała o nowej integracji swojego oprogramowania z rozwiązaniem Archivista, służącym do digitalizacji dokumentacji kadrowej. Nowa funkcjonalność pozwala firmom w ekspresowym tempie przekształcać papierowe akta osobowe w zgodne z przepisami cyfrowe e-teczki. Dzięki integracji możemy korzystać z efektów pracy systemu Archivista bezpośrednio w module elektronicznej dokumentacji pracowniczej enova365, co daje finalnie komfort pracy w jednym systemie. Integracja Archivista z enova365 pozwala nawet siedmiokrotnie przyspieszyć cyfryzację dokumentów kadrowych w porównaniu do metod tradycyjnych. Przykładowa 100-stronicowa teczka pracownicza może być zdigitalizowana i kompleksowo opisana w zaledwie 20 minut, zamiast w 2,5 godziny. Program wykorzystuje zawansowaną technologię OCR oraz mechanizmy AI do automatycznego rozpoznania dokumentów. Następnie Archivista nadaje im odpowiednie nazwy i sprawnie przypisuje je do właściwych kategorii, a także wzbogaca niezbędnymi metadanymi. Gotowe e-akta trafiają bezpośrednio do modułu Kadry Płace enova365. Block Quote Block Quote Rozwiązanie w swoim zamyśle ma służyć zarówno firmom, które już korzystają z enova365, jak przedsiębiorstwom, które poszukują rozwiązania umożliwiającego  przejście na cyfrowe zarządzanie kadrami. Konektor Archivista instaluje się wewnątrz środowiska enova365, bez konieczności przebudowy istniejących procesów czy szkolenia zespołu od podstaw. Block Quote Korzyści z integracji: Ekspresowa digitalizacja akt osobowych (7-krotne przyspieszenie procesu), Automatyczne rozpoznawanie i przypisywanie dokumentów, Pełna zgodność z przepisami (RODO, rozporządzenia ministerialne), Bezpieczny i kontrolowany dostęp do e-dokumentów 24/7, Gotowość na pracę zdalną i hybrydową.
enova365-i-Archivista-–-digitalizacja-dokumentacji-kadrowej-w-jednym-ekosystemie
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń