System-ERP-w-chmurze-dla-biura-rachunkowego

System ERP w chmurze dla biura rachunkowego

Aby sprostać wyzwaniom pracy w biurze rachunkowym, konieczne jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji oraz bieżące aktualizowanie wiedzy. Niezbędna jest dobra organizacja zadań, dostosowanie się do różnych oczekiwań klientów, jak i umiejętność pracy pod presją czasu. W związku z tym, każde narzędzie, które może usprawnić codzienną działalność i odciążyć księgowych, rachmistrzów, kadrowych czy doradców podatkowych, jest niezwykle cenne. Jednym z takich rozwiązań jest technologia chmurowa, o czym przekonujemy w naszym case study ze współpracy z firmą MBR Księgowość.

InsERT dla biura rachunkowego

MBR Księgowość to krakowskie biuro rachunkowe, które swoją działalność rozpoczęło w 2016 roku. Świadczy ono pełną obsługę księgowo-kadrową dla jednoosobowych działalności gospodarczych i małych spółek. Oprócz standardowych usług, swoim klientom oferuje również reprezentowanie przed urzędami, np. ZUSem czy Urzędem Skarbowym. 

Swoje działanie MBR Księgowość opiera na indywidualnym podejściu do każdego zlecenia. Firma stawia na częsty kontakt ze zleceniodawcami, chce, aby byli oni świadomi zmian w zakresie rozliczania spółek, prowadzenia działalności czy prawa pracy. To z kolei wymaga pełnego zaangażowania, a tym samym – najlepszych narzędzi, które pozwolą zautomatyzować niektóre procesy i jednocześnie zoptymalizować czas pracy.

MBR Księgowość od samego początku korzysta z profesjonalnych produktów producenta systemów ERP: InsERT. Wybór ten podyktowany jest nie tylko popularnością rozwiązań tej firmy, ale także funkcjonalnościami, które spełniają wymogi ustaw podatkowych i rachunkowych. Korzystanie z zawsze aktualnego systemu ERP jest wręcz koniecznością w przypadku usług kadrowo-księgowych. Oferta InsERT dla biura rachunkowego spełnia najpilniejsze kryteria. Jak twierdzą właścicielki biura, jest to przyjazny w obsłudze program, jego aktualizacja nie sprawia problemów. Szczególne zadowolenie wzbudza Linia Pro ze wszystkimi swoimi nowinkami.

InsERT w chmurze – zalety dla biura rachunkowego

Decyzja o skorzystaniu z technologii chmurowej zapadła już na samym początku istnienia firmy. Biuro MBR Ksiegowość nie musiało zatem przechodzić migracji. Zakupioną licencję aplikacji ERP od razu powierzyło nam do zainstalowania w chmurze, co było podyktowane kwestiami bezpieczeństwa i logistyką – w biurze nie było przestrzeni na osobną serwerownię.

Przechowywanie danych w chmurze i tzw. zdalny dostęp do aplikacji jest znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem od posiadania własnego fizycznego serwera w biurze. Decydując się na własny sprzęt, Klient musiałby ponieść wydatki związane z zapewnieniem ochrony fizycznej, antywłamaniowej, przeciwpożarowej. Nie wspominając o tym, że serwer, jak słusznie zauważył nasz Klient, zajmuje miejsce. Potrzebuje odpowiednich warunków temperaturowych do wydajnej pracy, bieżącego serwisowania, a także dodatkowych elementów infrastruktury do tworzenia kopii zapasowych czy zapewnienia nieprzerwanej pracy serwera w razie awarii zasilania czy braku prądu.

Skorzystanie z oferty Itmation było odpowiedzią na wszystkie te potrzeby. W cenie abonamentu MBR Księgowość otrzymało stabilną i bezpieczną możliwość codziennej pracy z systemem ERP, niezależnie od lokalizacji.

Na przestrzeni ośmiu lat działalności, Klientowi zdarzało się rozwiązywać współpracę z różnymi dostawcami, jeżeli jakość ich usług nie była odpowiednia. Współpraca z Itmation zaś wygląda inaczej. Na wybór naszej oferty wpłynęła cena, jakość, szybki i łatwy kontakt. Z biegiem lat MBR Księgowość zdecydowało się także na poszerzenie usługi o opiekuna InsERT, który jest wsparciem w zakresie licencjonowania czy dobierania dodatkowych funkcjonalności aplikacji.

Podsumowanie

Jak Klient ocenia całokształt dotychczasowej współpracy z Itmation?

Usługa Itmation jest przede wszystkim wygodnym rozwiązaniem. Doceniamy jego bezpieczeństwo, dostęp do aplikacji ERP z każdego miejsca, co pozwala nam na pracę online oraz oszczędność miejsca w biurze. Mamy spokojną głowę o to, że ktoś czuwa nad bezpieczeństwem naszych danych. Nie trzeba przenosić serwerów przy przeprowadzkach, a te zdarzyły się u nas dotychczas pięć razy. Cenimy we współpracy z Itmation także szybki i łatwy kontakt, możliwość poszerzania wachlarzu usług. W razie problemów od razu otrzymujemy pomoc w rozwiązaniu. 

Renata Cukierska

Współwłaścicielka , MBR Księgowość.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak działa enova365 w chmurze?

Jak działa enova365 w chmurze? enova365 to oprogramowanie klasy ERP oferowane przez polską firmę Soneta. System ten wykorzystywany jest szczególnie w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, np. biurach rachunkowych, firmach świadczących usługi B2B, biurach nieruchomości, branży budowlanej, logistycznej, e-commerce, organizacjach non profit. Rozwiązania enova365 pozwalają na zarządzanie niemal wszystkimi procesami firmowymi. Soneta dostarcza m.in. moduły kadrowo-placowe, księgowe, elektroniczny obieg dokumentów, moduł do obsługi zamówień magazynu czy automatyzacji produkcji. Hosting programu enova365 Przedsiębiorca, decydując się na zakup licencji aplikacji ERP, nie zawsze jest świadomy z czym będzie wiązać się jej utrzymanie. Zainstalowanie programu na własnym komputerze może nie być wystarczające. Jeżeli z programu ma korzystać więcej osób niż jedna, niemożliwe jest utrzymanie aplikacji na jednym laptopie. Potrzebny jest zakup serwera, zwłaszcza jeżeli zależy nam na wydajnej pracy w programie. Zwykły komputer może nie mieć wystarczającej mocy obliczeniowej, aby w pełni wykorzystać funkcjonalności enova365. Posiadanie serwera fizycznego nie zamyka jednak listy zadań przedsiębiorcy, a wręcz ją dopiero otwiera. Znajdą się na niej m.in.: konieczność konfiguracji serwera i dostępów dla użytkowników, zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych do wydajnej pracy serwera, bieżące monitorowanie działania serwera, naprawy usterek, wymiany wyeksploatowanych części, zabezpieczenie serwera przed cyberatakami i zagrożeniami fizycznymi, rozbudowy serwera w przypadku rozwoju firmy (potrzeba większych zasobów). Niektóre z tych obszarów firma może zrealizować wewnętrznie, jeśli posiada specjalistów IT z odpowiednimi kwalifikacjami. Jeżeli nie, konieczne będzie zatrudnienie ekspertów z rynku, których koszty wynagrodzenia mogą być wysokie. Niezależnie jednak od scenariusza, utrzymywanie infrastruktury fizycznej dla małej i średniej firmy jest dużym obciążeniem finansowym. Warto zatem przyjrzeć się alternatywie, jaką jest hosting enova365 w chmurze. Utrzymanie enova365 w chmurze W 2011 roku Soneta zaprezentowała dla rynku ofertę wdrożenia enova365 do chmury i była to pierwsza taka usługa w branży ERP. Dziś producent udostępnia swoim klientom trzy opcje skorzystania z licencji swojego flagowego programu w chmurze: wynajem licencji enova365 – jest to model wynajmu licencji na określony czas (tzw. licencje czasowe ASP) w postaci abonamentu na rok lub płatnego co miesiąc. Aplikacja może być uruchomiona na dowolnym środowisku fizycznym lub w dowolnej chmurze publicznej; wynajem licencji enova365 wraz z chmurą Microsoft Azure – tak zwany model SaaS, w którym Klient ma możliwość wyłącznie do logowania się do aplikacji w chmurze, bez dostępu do serwera; wynajem licencji enova365 wraz z infrastrukturą w dowolnej chmurze – aplikacja utrzymywana jest w środowisku chmurowym, które udostępnia Autoryzowany Partner Soneta. Warto dodać, że użytkownicy enova365 Multi mogą także korzystać z programu w wersji przeglądarkowej, która zapewnia wszystkie funkcjonalności wersji Standard, ale pozwala również łączyć się z systemem firmowym na dowolnym urządzeniu (komputer, laptop, tablet, smartphone). A jak wygląda ta usługa w Itmation? Udostępniamy swoim Klientom bazę partnerów wdrożeniowych (w tym Autoryzowanych Partnerów Soneta), którzy zapewniają należyte kompetencje do obsługi i serwisu systemu enova365. Środowisko wirtualne, które oferuje Itmation, gwarantuje stabilne i wydajne działanie aplikacjom ERP. Z tego rozwiązania mogą skorzystać firmy, które: zakupiły licencję, np. na enova365 i chcą od razu ją zainstalować w chmurze, korzystały z enova365 na serwerze fizycznym, ale z różnych powodów (np. organizacyjnych, logistycznych, ekonomicznych) chcą przenieść licencję do chmury. Nie ma również znaczenia skala działalności – w chmurze Itmation utrzymywane mogą być zarówno instalacje dla kilku użytkowników na pojedynczym serwerze wirtualnym, jak i dla wielu użytkowników na wydzielonym klastrze serwerów. Jak wygląda instalacja / przeniesienie enova365 do chmury? Itmation konfiguruje środowisko wirtualne dla aplikacji, instaluje i konfiguruje system. Itmation tworzy i przydziela konta dostępowe dla użytkowników (w porozumieniu z Klientem tworzona jest lista autoryzowanych adresów użytkowników). Itmation konfiguruje warstwy bezpieczeństwa. Itmation oddaje gotowe do pracy rozwiązanie. Jak widać, zaangażowanie Klienta (użytkownika enova365) w cały proces jest minimalne. Korzyści za to jest znacznie więcej. Zalety enova365 w chmurze Itmation Utrzymywanie enova365 w chmurze Itmation jest o wiele bardziej opłacalne od posiadania serwera fizycznego. Przedsiębiorca nie jest obciążony zadaniami, które nakłada na niego posiadanie infrastruktury serwerowej i wydatkami z tym związanymi. Chmura to także zdalny dostęp do aplikacji – na każdym komputerze czy urządzeniu mobilnym. Nie jest już istotne, w jakim miejscu znajduje się użytkownik – z każdej lokalizacji i na każdym sprzęcie połączonym z internetem może zalogować się na swoje konto w enova365. A dodatkowo: dostęp do aplikacji dla użytkowników macOS, iOS bez potrzeby instalowania “parallelsów”, możliwość korzystania z podpisu elektronicznego oraz obsługi wielu firm poprzez jedną platformę, dostęp do środowiska dla Partnera wdrożeniowego, jeśli wymagane są prace na aplikacji, np. wdrożenie integracji e-commerce, ciągłość działania dzięki wysokiej niezawodności architektury serwerowej Itmation, bezpieczeństwo danych – poprzez wdrożone procedury bezpieczeństwa na środowisku wirtualnym, w tym regularne tworzenie kopii zapasowych, jak i odpowiednie zabezpieczenie fizyczne infrastruktury. Migracja enova365 do chmury W gronie Klientów Itmation znajduje się już ponad 600 firm, które zdecydowały się na przeniesienie aplikacji ERP do chmury. Migracja enova365 do chmury nie jest skomplikowana. Oferuje za to szereg korzyści związanych z wygodą pracy i bezpiecznym dostępem do danych zgromadzonych w jednym miejscu. Potrzebna jest tylko Twoja decyzja. Skontaktuj się z Itmation, by uzyskać wsparcie i więcej szczegółów na temat enova365 w chmurze.  
Jak-działa-enova365-w-chmurze
Logo firmy Itmation
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Itmation

Partner we wdrożeniu środowiska chmurowego dla ERP


Dolnośląskie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki, Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw
Opis
Wspieramy partnerów wdrożeniowych i producentów oprogramowania ERP i CRM, oferując bezpieczny i elastyczny hosting chmurowy dla aplikacji biznesowych....
rozwiń