Zdjęcie

Zwycięski case study z wdrożenia systemu ERP enova365

Firma, która obsługuje ponad 99% wszystkich kancelarii prawniczych w Polsce, musi działać niezawodnie. Tego też wymaga od swoich kontrahentów, którzy dostarczają rozwiązania IT. W tym artykule dowiesz się przede wszystkim: 

  • Na czym polegało wdrożenie systemu enova365 w firmie Currenda?
  • Dlaczego firma Currenda zdecydowała się na właśnie ten system ERP?
  • Jakie były główne obszary wdrożenia?  

 

Czym zajmuje się firma Currenda? 

Currenda Sp. z o.o. dostarcza oprogramowanie dla sądownictwa i kancelarii komorniczych, oferuje również wsparcie i utrzymanie systemów. Rozwiązania te pomagają firmom w sprawnym zarządzaniu procesami prawnymi. W ramach spółki funkcjonuje również wydawnictwo książek i czasopism o tematyce prawniczej i egzekucyjnej. 

Czas na nowy system ERP – dlaczego? 

Przed firmą Currenda stało duże wyzwanie związane z brakiem aktualności systemu i możliwości jego dostosowania do szybko zmieniających się przepisów prawnych dla przedsiębiorców. Do tego dochodziły pojawiające się nowe regulacje w ustawie o rachunkowości. Docelowy system ERP musiał być przede wszystkim elastyczny i gotowy do późniejszej rozbudowy. Istotna była również łatwa integracja w obszarze stosowanych już rozwiązań.

„W przypadku firmy Currenda zarekomendowaliśmy wdrożenie systemu enova365 w wersji platynowej i wykorzystanie modułów, które w pełni pokrywały procesy leżące w kręgu zainteresowań naszego Klienta. Oprogramowanie dostarczane przez firmę Soneta sp. z o.o. spełnia wszystkie wymagania przepisów polskiego prawa. Producent szybko i sprawnie reaguje na zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne, więc możemy być pewni, że nasi klienci otrzymują system na miarę ich wymagań. Aktualność systemu i możliwość przystosowania ich do nowych regulacji była jednym z kluczowych warunków stawianych przez firmę Currenda. Wybór oprogramowania enova365 był tego gwarantem.” – mówi Michał Glinka – Kierownik sprzedaży ds. kluczowych klientów, Ekspert Systemy Informatyczne. 

 

Wdrożenie systemu enova365 ułatwiło przede wszystkim proces obsługi sprzedaży i fakturowania. Czynności, które były wykonane wcześniej ręcznie, zostały zastąpione automatycznymi działaniami. Tak też stało się z obsługą zamówień od kontrahentów, procesy dzieją się teraz bez ingerencji ze strony operatorów. 

Obsługa i kontrola wydatków zaczyna się teraz już od poziomu planowanych wydatków wnioskowanych przez pracowników. System sprawdza poprawność takiego wydatku, uwzględnia, czy w danym przypadku obowiązują specjalne warunku i czy dany wniosek może być procesowany dalej. 

 

Kolejnym niestandardowym rozwiązaniem było wdrożenie dodatkowego zabezpieczenia przy logowaniu się użytkowników do systemu enova365 w wersji Multi. Zastosowano tutaj 2FA (two-factor authentication) poprzez podawanie kodu wysyłanego na telefon komórkowy.

 

Całość wdrożenia wraz z opracowaniem PDF znajdziesz pod linkiem  

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie? Poznaj 2 użyteczne funkcje

Czy dzień w biurze zaczynasz od skanowania poczty i czatu Microsoft Teams? Nic dziwnego, bo wymiana informacji to podstawa w niemal każdej pracy, a jej jakość determinuje możliwość osiągnięcia przez biznes sukcesu. W dobrej sytuacji są użytkownicy enova365, bo mogą korzystać z funkcji, które usprawniają przepływ informacji w firmie z poziomu tego programu. Dzięki temu, że mają wszystkie informacje w jednym miejscu oszczędzają czas i mają wszystko pod kontrolą. Wszystkie informacje w „mózgu” firmy HR-owcy, handlowcy, księgowi w firmie czy biurze rachunkowym często praktycznie „mieszkają” w systemie ERP. W związku z tym, właśnie w tym systemie powinna się też znajdować cała ich komunikacja z innymi pracownikami czy kontrahentami. Taką możliwość oferuje enova365. Dzięki wybranym funkcjom cała wymiana informacji między pracownikami lub kontrahentami może przebiegać w systemie ERP, czyli w „mózgu” organizacji i tam można zawsze znaleźć komplet potrzebnej wiedzy. Dwie pomocne funkcje to: dyskusje, czyli szybka wymiana informacji w formie komentarzy pod dokumentami czy formularzami w systemie, ogólnosystemowy czat – zwany w enova365 konwersacjami. Poniżej przedstawiamy krótko ich możliwości. Dyskusje czyli szybka wymiana informacji pod dokumentami czy formularzami W enova365 pod wybranym formularzem – np. kartoteką pracownika czy dokumentem – np. fakturą kosztową – można wymieniać się komentarzami z innymi pracownikami lub klientami. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące wybranego dokumentu czy wybranej pozycji w systemie znajdują się w enova365. Przykładowa dyskusja może przebiegać następująco. Krok 1 – rozpoczynasz dyskusję Krok 2 – dodajesz do dyskusji uczestników lub podpinasz dodatkowe dokumenty Możesz zdecydować, które osoby mają zobaczyć Twój komentarz. Dodając wątek lub komentarz przy pomocy @ możesz wywołać konkretną osobę, która ma uprawnienia do korzystania z systemu. Do dyskusji możesz też załączyć dowolne dokumenty – np. umowy czy faktury. Krok 3 – osoba „wywołana” do dyskusji otrzymuje powiadomienie Co istotne, dyskusje enova365 zostały wyposażone w system powiadomień systemowych oraz e-mailowych, dlatego osoba wywołana do dyskusji otrzyma powiadomienie w systemie lub wiadomość e-mail. Krok 4 – komentujesz i odpowiadasz na komentarze. Dyskusje i konwersacje czyli czat to funkcje dostępne dla wszystkich użytkowników enova365 Konwersacje systemowe czyli ogólnosystemowy czat Każdy użytkownik systemu enova365 może korzystać z funkcji konwersacji. Czatować mogą ze sobą pracownicy 1:1 lub w większych grupach oraz pracownicy i kontrahenci, którzy mają konto w Pulpicie Kontrahenta lub Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego. Po lewej stronie użytkownik widzi wszystkie konwersacje, które stworzył lub do których został dodany. Po prawej stronie widoczna jest treść poszczególnych konwersacji. Ikona pojedynczego „ludzika” oznacza, że dana konwersacja jest wymianą informacji pomiędzy dwoma użytkownikami (w przypadku gdy dany użytkownik ma dodane zdjęcie, wyświetla się ono zamiast ikony „ludzika”), natomiast podwójny „ludzik” oznacza konwersację grupową. Komunikacja w firmie – przepływ informacji na przykładach Jak wspomniane wyżej funkcje przydają się w codziennej pracy w firmie? Pora na kilka przykładów. Przepływ informacji: księgowość – inne działy w firmie Każdy pracownik działu księgowości część dnia spędza na sprawdzaniu czy otrzymane faktury zostały prawidłowo wystawione lub opisane oraz wielu innych sprawach, z których część może stanowić wewnętrzny proces kontroli. W takim przypadku mogą pojawić się pytania do poszczególnych dokumentów kosztowych. Skorzystanie z funkcji dyskusji w enova365 pozwala na zadawanie ważnych pytań i szybkie uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Przede wszystkim, łatwo zaangażować w wymianę informacji odpowiednie osoby. O tym, że czeka na nich pytanie zostaną oni powiadomieni e-mailem lub komunikatem w systemie. Dodatkowo, omawiane dokumenty będą dla wszystkich widoczne.W razie jakichkolwiek wątpliwości i konieczności powrotu do wymiany informacji – są one dostępne w systemie. Korzyści: Zapobieganie utracie ważnych informacji – wszystkie są w systemie Szybkie uzyskanie potrzebnej wiedzy – oszczędność czasu i wyższa produktywność Wymiana informacji w czasie rzeczywistym: pracownik – klient Klienci oczekują efektywności podczas interakcji z dostawcami produktów czy usług. Wiele firm jest tego świadomych i dlatego korzysta z takich narzędzi, jak Pulpit Kontrahenta czy Pulpit Klienta Biura Rachunkowego enova365, które umożliwiają szybki przepływ dokumentów i częściową samoobsługę klientom. Z tych platform mogą korzystać 24/7, zawsze mając dostęp do istotnych dla nich danych czy dokumentów. Kiedy klienci chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie – te narzędzia przyspieszą jej uzyskanie, jednocześnie nie wymuszając konieczności korzystania z innych kanałów. Od niedawna, dzięki dyskusjom i czatowi umożliwiają odpowiadanie na pytania klientów nawet w czasie rzeczywistym. Korzyści: Szybka i bezpieczna komunikacja z klientami Podniesienie poziomu obsługi klienta Sytuacja kryzysowa: konieczność sprawdzenia, na którym etapie wkradł się błąd Wyobraź sobie, że pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga prześledzenia wstecz całej komunikacji z danego okresu czasu. I pomyśl, jak trudne by to było, gdyby zespół korzystał z wielu kanałów komunikacji. Dzięki zgromadzeniu wszystkich form komunikacji w jednym miejscu dokładnie wiesz, dokąd się udać, gdy w firmie pojawią się błędy. Możesz łatwo prześledzić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekty, co pozwoli na systematyczne odkrywanie, na jakim etapie wkradł się błąd. Korzyści: Możliwość łatwego prześledzenia historycznej komunikacji w celu sprawdzenia czy i gdzie wkradł się błąd Lepsze zarządzanie kryzysowe System komentowania i czat w systemie ERP – cała komunikacja w firmie w jednym narzędziu Oczywiście o „dyskusjach” i czacie w enova365 można napisać dużo więcej, ale po powyższych wyjaśnieniach pewnie masz już wstępne wyobrażenie, jak to działa. Wiesz, że wykorzystanie dyskusji i czatu w systemie ERP pozwala na: wyeliminowanie silosów komunikacyjnych – zamiast zamieszczać komentarze do ważnych dokumentów czy projektów w różnych narzędziach – np. Microsoft Teams czy Slack – cała firmowa wymiana informacji może przebiegać w systemie ERP, łatwe odtworzenie komunikacji w odniesieniu do poszczególnych dokumentów, formularzy, zadań czy projektów, dzięki przetwarzaniu jej w enova365, większe bezpieczeństwo – dzięki dobremu zabezpieczeniu całego systemu ERP, powiadomienia – dzięki którym „wywołani” do dyskusji pracownicy mogą szybko zareagować.
Jak-usprawnić-przepływ-informacji-w-firmie-Poznaj-2-użyteczne-funkcje
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń